نخستین جشنواره اسب ایرانی 20 خرداد در استان لرستان برگزار می‌شود.

محمدرضا امانی مدیر کل فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: نخستین جشنواره اصیل اسب ایرانی در صورت تأسیس اعتبار در استان لرستان برگزار می‌شود.

هم‌چنین یک نمایشگاه جانبی سوغات و صنایع دستی منطقه‌ی زاگرس نشینان همزمان با روز جهانی صنایع دستی 20 خرداد به مدت یک هفته در کنار این جشنواره برپا می‌شود.

وی افزود: با توجه به شواهد‌ تاریخی و مفرغ‌های کشف شده استان لرستان قدمت کهن و چندین هزار ساله در خصوص پرورش و رام اسب دارد به همین دلیل این جشنواره برگزار می‌شود.

امانی تصریح کرد: مجوز برگزاری جشنواره اسب اصیل ایرانی فدراسیون اسب سواری گرفته شده و 100 شرکت کننده با 70 اسب در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان لرستان اظهار داشت: پنج داور بین‌المللی از سوی فدراسیون برای داوری در جشنواره شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: جشنواره اسب اصیل  ایرانی به صورت مسابقه برگزار خواهد شد و در کنار آن مقالات تخصصی در خصوص قدمت تاریخی پرورش و رام اسب در منطقه لرستان ارائه می‌شود.

امانی تصریح کرد: پس از برگزاری جشنواره قصد داریم تا کارگروهی برای تهیه‌ی پرونده‌ی اسب اصیل ایرانی برای ثبت ملی و جهانی آن تشکیل دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم جشنواره اسب اصیل ایرانی را سر سال برگزار کنیم تا استان لرستان تبدیل به قطب گردشگری برای گردشگران علاقه‌مند به رشته اسب سواری شود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار