حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری گفت: لایحه 119 ماده‌ای حمایت از مالکیت فکری آثار علمی، ادبی، هنری و علوم مرتبط پس از رفع اشکالات گرفته شده توسط دولت در روزهای آینده مطرح می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری چهارمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط امروز در تالار وحدت برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری دولت یازدهم با اشاره به آنکه جوامع انسانی برای اینکه بتوانند خوب زندگی خود را نظم ببخشند نیازمند تنظیم مقررات قوانین و قوانین شفاف و روشن و متناسب و نیازهای فردی و جمعی جامعه خود هستند گفت: ارزش جامعه به میزان دفاع از حقوق شهروندان در همه عرصه‌ها است.

وی ادامه داد: امروز هم میزان رشد توسعه جوامع را در دفاع از حقوق شهروندان می‌دانند و آن را در سه قسمت رعایت، دفاع و حمایت از حقوق تعریف می‌کند، ما به دلیل انسان بودن یک حقوق ویژه و متفاوت داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی اظهار داشت: همه موجودات جایگاه و حرمتی دارند و این جایگاه باید شناخته شده و از آن حمایت شود و موجودات نباتی و حیوانی هم حقی دارند، ما انسانیم، برخوردار و مشترک با سایر موجودات در زندگی جمادی، نباتی و حیوانی باید از حقوق آن دفاع شود و به دلیل آنکه انسانیم حقوق متفاوتی نیز داریم.

وی با تاکید براینکه مبانی حق از حقوق شهروندان دفاع می‌کند، تصریح کرد: جامعه بشری در سیر تصورات خود حقوق متفاوت و زیادی داشته و یک مالکیت به خود و پیرامون خود دارد و از گذشته‌های دور مالکیت یک معنای کلی داشته است هرچه بشر رشد کرده وجهه انسانی او هم گسترش پیدا کرده امروزه وضع جوامع بشری تنها به ارزش مادی سنجیده نمی‌شود.

وزیر دادگستری دولت یازدهم افزود: حجم صنعت در کشور مهم است اما امروز وضع اقتصادی کشورها متناسب با تولیدات فکری، ذهنی و ابداعات شهروندان آن کشور بیشتر سنجیده می‌شود.

وی تصریح کرد: باید برای این حوزه وزن مشخص کرده و مدال‌های ارزشی متناسبی را در نظر بگیریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین پور محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه جوامع در حال توسعه بیشتر به موضع دقت تببین بیشتر و دقیقتر با مبانی حقوقی خاصی خودشان نیازمندند افزود: تعامل ملاحظه و هوشمندی ویژه داشته باشیم که کشورهای توسعه یافته مبانی خاصی را برای خود رقم نزند.

وی با اشاره به آنکه امروزه شهرهای توسعه یافته در علوم مختلف سعی در حفظ جایگاه خود و عقب راندن کشورهای دیگر دارند، گفت: در حوزه مذاکرات هسته‌ای نیز علومی که دارای توانایی علمی و فناوری در رشته هسته‌ای بوده به دلیل آنکه این رشته نفوذ سیاسی و قدرت و ثروت تولید می‌کند سعی در عقب راندن کشورهای دیگر دارد.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی بحث انسجار در حوزه مذاکرات هسته‌ای مطرح نیست، قداره‌بندان و متجاوزان بیشتر کشتار جمعی می‌کنند.

وی اظهار داشت: هر جامعه‌ای افراد خلاق و هنرمندی داشته و فعالیتهای متفاوتی در حوزه فرهنگی و تولیدات دارد باید حوزه گسترده‌ای را برای دفاع از حقوق شهروندان خود در داخل و خارج از کشور تببین کند.

به گفته وزیر دادگستری دولت یازدهم ما نیازمند یک تحرک برجسته حقوقی هستیم و لایحه حمایت از مالکیت فکری آثار عملی ادبی هنری و حقوق مرتبط که در 119 ماده تنظیم شده در سال آینده به دولت می‌رود.

ادامه دارد/

برچسب ها: زندگی ، جوامع ، حقوق ، مالکیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.