فیگارو نوشت: مسئولان اسرائیلی به هیچ وجه از واکنش جامعه بین المللی به امضای توافقنامه آشتی میان جنبشهای فتح و حَماس رضایت ندارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه فرانسوی فیگارو در پایگاه اینترنتی خود نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به ویژه از واکنش و تفاسیر مسئولان آمریکایی درباره توافقنامه آشتی میان فتح و حماس خشمگین است. این در حالی است که وزارت امور خارجه آمریکا پیشتر از امضای این توافقنامه ابراز تاسف کرده بود. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز گفته است چنین توافقنامه ای کمکی به پیشبرد روند صلح نمی کند.

نتانیاهو روز چهارشنبه گفت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین باید انتخاب کند خواستار صلح با تل آویو یا حماس است زیرا این کار با هر دو طرف ممکن نیست.

نتانیاهو گفت محمود عباس به جای پیشبرد صلح با اسرائیل به طرف آشتی با حماس حرکت می کند.

محمود عباس روز سه شنبه در دیدار با خبرنگاران اسرائیلی سه شرط اصلی برای تداوم مذاکرات با اسرائیل مطرح کرد: اسرائیل چهارمین دسته از زندانیان امنیتی فلسطینی از جمله اعراب اسرائیلی را آزاد کند و هیچ کدام از این افراد اخراج نشوند، اسرائیل همه اقدامات شهرک سازی را متوقف کند و سه ماه نخست مذاکرات تمدید شده ، به مرزهای کشور آینده فلسطینی بپردازد.

اسرائیل این شروط را رد کرده است.

این سخنان نخست وزیر اسرائیل در حالی بیان شده است که گزارش ها از آن حکایت دارند جنبش فتح به رهبری محمود عباس موافقت کرده است ظرف پنج هفته با حماس دولت وحدت ملی تشکیل دهد.

اندکی پس از دیدار نتانیاهو، نفتالی بنت وزیر اقتصاد اسرائیل در واکنش به این گزارش ها گفت اتحاد فتح و حماس موجب تشکیل دولتی تروریست(!) خواهد شد. 

اعلام آشتی میان حماس و فتح و تشکیل دولت واحد فلسطینی، در اسرائیل بلوایی به راه انداخت. 

لیبرمن، از اعضای کابینه امنیتی اسرائیل به رادیو اسرائیل گفت اسرائیل در مقابل فشارهای بین المللی برای ازسرگیری مذاکرات با عباس ایستادگی خواهد کرد.

حماس و فتح ، اعلام کرده اند از این پس به طور مشترک در گروهی واحد برای آشتی با یکدیگر همکاری خواهند کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار