مديرعامل انجمن سينماي جوانان گفت: استان خراسان رضوي با وجود 5 دفتر در استان توانايي آموزش به جوانان منطقه به ويژه كشورهاي همجوار مانند تاجيكستان و افغانستان را دارد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران حبيب ايل بيگي مديرعامل انجمن سينماي جوانان به همراه «سعيد پور اسماعيلي» معاون فرهنگي و آموزش، «مهدي پيمان دار» معاون امور مالي و «فريد فرخنده كيش» قائم مقام مديرعامل در امور مناطق و استان‌ها، با «سيد سعيد سرابي» مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي ديدار و به گفتگو نشستند. 

در اين ديدار حبيب ايل بيگي ضمن اشاره به پتانسيل و توانمندي هنرمندان استان خراسان رضوي به فعاليت‌هاي هنرجويان انجمن اشاره كرد و با ابراز اميدواري در جذب استعدادهاي جديد، گفت: براي فعال شدن انجمن ها سياست مديريت استاني در برنامه هاي مديريتي و راهبردي پيش بيني شده است. 

ايل بيگي اظهاركرد: برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي و همچنين حضور فيلمسازان پيشكسوت براي افزايش سطح كيفي توليد و كشف استعدادها ضروري است. برگزاري هفته‌هاي فيلم و عكس و نقد و بررسي آثار توسط هنرجويان و اساتيد به عنوان يكي از راه كارهاي ارتقاء سطح آموزش، بدون حمايت و پشتوانه اداره كل فرهنگ و ارشاد استان محقق نخواهد شد.

رييس هيئت مديره انجمن سينماي جوانان درباره تغيير سياست‌هاي آموزش و توليد و تقويت منطقه در حوزه هنر بيان كرد: چشم انداز انجمن پس از اصلاح ساختار آموزشي در استان‌ها، آموزش در كشورهاي همسايه مسلمان است. استان خراسان رضوي با وجود 5 دفتر در استان توانايي آموزش به جوانان منطقه به ويژه كشورهاي همجوار مانند تاجيكستان و افغانستان را دارا است كه اين مهم از طريق جذب جوانان مستعد و آموزش فيلمسازي، عكاسي و شاخه هاي وابسته سينما به آن‌ها از اهداف بلند مدت انجمن است.

فريد فرخنده كيش قائم مقام مديرعامل در اموراستان‌ها نيز با تاكيد بر اينكه استان خراسان به دليل داشتن شرايط  ويژه اقتصادي، سياحتي و زيارتي از پتانسيل بالايي برخوردار است، افزود: بايد براي اين پتانسيل‌ها برنامه‌ريزي شود. اين در حالي است كه پررنگ فيلمسازان خراساني در عرصه سينماي حرفه‌اي و نيمه حرفه‌اي حضور پررنگ دارند. 

در اين نشست «سيد سعيد سرابي» مدير كل  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي از ظرفيت  بالا و كم نظير انجمن سينماي جوانان ايران سخن گفت و افزود: خيلي از بزرگان سينماي كشور براي رسيدن به سينماي حرفه‌اي از پل انجمن سينماي جوانان عبور كرده‌اند.

سرابي همچنين از جذب و حمايت جوانان توسط انجمن سينماي جوانان تقدير كرد و افزود: از برگزاري هفته‌هاي فيلم و عكس و جشنواره هاي استاني و منطقه اي بطور جدي حمايت خواهد كرد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار