معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 7 خبر داد

احداث آبنمای "ابر و باران" در ضلع غربی پل سید خندان

معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 7 اعلام کرد: در راستای ارتقای کیفی سیما و منظر شهری، عملیات احداث آبنما با موضوع "ابر و باران" در ضلع غربی پل سید خندان با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در حال انجام است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ مهران احمدی، معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 7 با اشاره به نقش با اهمیت آبنما در زیباسازی شهری و ایجاد فضای آرامش بخش برای عبور و مرور شهروندان و همچنین حضور آب به عنوان یک عنصر مهم در فضا های شهری، خاطرنشان کرد: احداث آبنما از گذشته در معماری ایرانی اسلامی جایگاه ویژه‌ای داشته که در قالب حوض‌ها با اشکال هندسی در وسط خانه‌ها یا باغ‌ها با چند فواره وجود داشته است.   

وی در ادامه بر لزوم ایجاد فضای شهری زیبا و آرام برای شهروندان تأکید کرد و افزود: در همین راستا شهرداری منطقه هفت اقدام به احداث آبنما با موضوع "ابر و باران" در ضلع غربی پل سید خندان کرد.  
به گفته احمدی در ساخت این آبنما از سنگهای گدازه ای و فایبرگلاس استفاده شده و مواردی از قبیل مخزن گالوانیزه، تابلوی برق و پروژکتور برای تأمین نور آبنما تعبیه شده است. 

معاون امور شهری و فضای سبزمنطقه 7 از بهره‌برداری آبنما درهفته آینده خبر داد و گفت: امید است با همکاری و تلاش مدیران شهری در جهت ارتقای جایگاه فرهنگی، هنری و بصری آبنما‌ها در فضاهای شهری و ارزش نهادن به جایگاه آب در شهر و آرامش شهروندان گام برداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار