مدیر کل حوزه ریاست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف با بیان اینکه وقف یکی از مؤلفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است گفت: رساندن موقوفات به جایگاه اصلی خود طبق سند توسعه پنج ساله از جمله سیاست‌های اوقاف است.

حسن ربیعی در گفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در سالهای 92 و 93 در مجموع 600 میلیارد تومان مجوز برای انتشار اوراق مشارکت به منظور احیاء و تاسیس پروژه‌های وقف اخذ شده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره توجه به بقاع متبرکه ادامه داد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری بقاع متبرکه را باید به قطب فرهنگی تبدیل کنیم و فکر می کنم برنامه‌های فرهنگی اوقاف توانسته است پاسخگوی بخشی از نیازهای فرهنگی مردم و جامعه در ایام سال باشد.

ربیعی، تحول اقتصادی ومنابع انسانی را رویکرد سازمان در سال جدید دانست و تصریح کرد: ما معتقدیم در حوزه اقتصاد با معرفی، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و بهره وری از موقوفات می‌توان بازده مالی موقوفات را افزایش داد و وقف می‌تواند در توزیع عادلانه ثروت ، فقرزدایی، اقتصاد بدون نفت، ایجاد عدالت اجتماعی و تعدیل مشکلات اقتصادی تاثیرگذار باشد.

وی این سازمان را متولی برنامه ریزی و ساماندهی امور وقف در کشور خواند و خاطر نشان کرد: این جهت دهی موجب می‌شود تا دولت بتواند از یک ظرفیت بالقوه برای برطرف شدن فقر و محرومیت، تامین بهداشت، توسعه فرهنگی و اجتماعی بهره برداری کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحول ، فرهنگی ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار