وزیر نیرو امروز چهارشنبه 10 اردیبهشت، همزمان با نخستین روز بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از این رویداد فرهنگی بازدید و با سیدعباس صالحی رئیس نمایشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، «حمید چیت‌چیان» وزیر نیرو با اشاره به نامگذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: همان‌طور که در زمینه سیاست اقتصاد مقاومتی، رهبری معظم انقلاب فرمودند، به اقتصادی دانش‌پایه نیاز داریم و هر چه بتوانیم از علم برای ارتقای فناوری و تبدیل آن به ثروت استفاده کنیم، به همان میزان در میدان اقتصاد موفق خواهیم بود و همچنین در اقتصاد بین‌الملل، می‌توانیم رقابت‌پذیری خود را افزایش دهیم.
 
وی افزود: اگر به این موضوع اعتقاد داشته باشیم، آن‌وقت اهمیت کتاب روشن می‌شود زیرا کتاب عامل اشاعه علم و فرهنگ در جامعه است.
 
وزیر نیرو با بیان اینکه اهمیت دیگر کتاب در کنار دانش‌افزایی، جهاد معنوی است، اظهار کرد: هر فردی خارج از شغل و مرتبه‌اش نیازمند کتاب است و کتاب می‌تواند در توسعه علم مؤثر و زمینه‌ساز ارتقای فناوری و رشد و شکوفایی اقتصاد باشد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش، مشارکت تشکل‌های خصوصی نشر را در برپایی نمایشگاه کتاب بیست‌وهفتم مثبت ارزیابی کرد و گفت: دولت ظرفیت انسانی و مدیریتی محدودی دارد و اگر بخشی از فعالیت‌های دولت بر دوش مردم قرار گیرد، می‌توانیم از ابتکار، خلاقیت، مدیریت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده کنیم.
 
چیت چیان ادامه داد: نتیجه مشارکت بخش خصوصی در انجام فعالیت‌های مختلف، فراتر از آن چیزی است که تصور می‌کنیم و از این رو، مشارکت بخش خصوصی بسیار پسندیده و در پیشرفت فرهنگ تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار