ملک حسینی در گفتگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: تبعیض با توجه به ارزشی که معلم به خصوص در دبستان برای شاگرد دارد بسیار رنجآور است.
رفتار و تبعیض معلم، دانشآموز را هم به خود و هم به او بدبین میکند و این بدبینی و حس تبعیض باعث میشود کودک در سنین بالاتر دچار افسردگی و عدم اعتماد به نفس شود و توانمندیهای خود را دست کم بگیردو تلاش خود را برای رسیدن به اهدافش متوقف کند.
وی افزود: این حق دانشآموز است که انتظار داشته باشد که در کلاس عدل و مساوات است و میان یک محصل فقیر و طبقه پایین جامعه و یک محصل با خانوادهای مرفه و از طبقه بالا و والدینی قدرتمند تبعیض وجود ندارد. حس عدالت به کودک و دانشآموز احساس امنیت و آرامش میدهد.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر دانشآموز احساس کند کمتر از دیگر دانشآموزان مورد محبت قرار میگیرد در حالی که دلیل روشنی نبیند تا بتواند خود را اقناع کند احساس دلزدگی از کلاس و درس پیدا میکند و خود را بیکفایت و کم استعداد فرض میکند و توجه و علاقهاش را به معلم از دست میدهد که همین مسئله در پایین آمدن کارش اثر بسیار دارد و احساس ناامیدی در او تقویت میشود. حس عدالت و محبت یکسان معلم به دانشآموزانش باعث ایجاد انگیزه و علاقه خواهد شد.
انتهای پیام/
چون ادم واقعا ناراحت میشه
با تشکر ازباشکاه خبرنگاران
التماس دعا