استاندار مرکزی گفت: ۱۶۸ واحد دامپروری در استان مرکزی به علت نداشتن سرمایه در گردش تعطیل شده اند که اگر سرمایه در گردش انها تامین شود می توانند علاوه بر تولید، اشتغالزایی نیز داشته باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مقیمی افزود: سند اشتغال استان مرکزی با کمک دستگاههای متولی و هدفگذاری سالانه ایجاد 12 هزار فرصت شغلی جدید تدوین و تصویب شده که لازمه تحقق اهداف آن همراهی تصمیم سازان کلان کشور با برنامه های استانی است.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از معضلات جدی در حوزه اشتغالزایی استان، همراهی کمرنگ صندوق توسعه ملی در پرداخت سریع تسهیلات به طرحهای حوزه صنعت و معدن است و در ارزیابی عملکرد این حوزه پارسال تنها 15 درصد تسهیلات برای استان محقق شده است.

مقیمی با اشاره به تاخیر در پرداخت تسهیلات گفت: این در شراطی است که چرخه اقدامات پرونده متقاضیان دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی در استان صددرصد انجام شده ولی در کشور با کندی مواجه است.

وی افزود: یکی از انتظارات مهم استان در حوزه اشتغالزایی از بانکهای عامل است چرا که پرونده های اشتغال با جلسات متعدد کارشناسی پخته شده اما در تحویل به بانک با پاسخ ابلاغ دیرهنگام تسهیلات و یا ناکافی بودن منابع پرداختی مواجه می شود.

مقیمی خواستار باز کردن دایره تفویض اختیارات استانی برای تصمیم سازی در اشتغال مولد شد و خاطرنشان کرد: دلیلی ندارد برای هر تصمیم سازی مسئولان کلان وزارتخانه وارد عمل شوند، در عوض باید نظارت بر دبیرخانه اشتغال و سرمایه گذاری استانها گسترده تر شود./س
 
برچسب ها: دامپروری ، سرمایه ، گردش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.