مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان ایلام با بیان این که پیش بینی می شود در سال جاری ۱۰ میلیارد ریال زکات در نقاط مختلف استان جمع آوری شود گفت: : زکات جمع آوری شده در بخش های مختلف مانند طرح های عمرانی در روستاها و مناطق محروم و امورات مساجد هزینه می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ علی حسین احمدی با بیان اینکه مقداری از زکات جمع آوری شده نیز بر اساس نیاز هر منطقه هزینه و بخشی نیز صرف رفع مشکلات نیازمندان می شود، افزود: سال گذشته بالغ بر 4 میلیارد ریال اعتبار صرف سرانه تشویقی طرح های عمرانی زکات در سطح این استان شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، یادآور شد: 31 درصد سرانه تشویقی طرح های عمرانی زکات جهت انجام و تکمیل پروژه های فرهنگی شامل مسجد و دیگر طرح های عام المنفعه در سطح استان هزینه شده است.
احمدی، تصریح کرد: در این زمینه اعتباری بالغ بر4 میلیارد ریال هزینه شده که مبلغ 700 میلیون ریال آن از محل اعتبارات دولتی و مبلغ 3 میلیارد و 300 میلیون ریال آن نیز از طریق کمیته امداد پرداخت گردیده است.
وی، با بیان اینکه در سال جاری در نظر داریم یک سوم زکات جمع آوری شده را صرف امورات تکمیلی طرح های عام المنفعه و دو سوم آن نیز هزینه رفع نیاز نیازمندان منطقه شود، گفت: زکات و پرداخت آن از اقشار مختلف جامعه موجب تحولات بزرگ اقتصادی در جامعه خواهد شد و زمینه کار و فعالیت فرهنگی را در بین اقشار مختلف به ویژه جوانان فراهم می کند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، با اشاره به اینکه از این واجب و فریضه الهی در قرآن کریم هم ردیف نماز یاد شده است، خاطرنشان کرد: اگر در جامعه برای فریضه زکات فرهنگ سازی مناسب و کامل صورت گیرد نیازی به خدمات حمایتی در جامعه نخواهد بود.
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: جمع آوری ، زکات ، ایلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.