جلسه شورای اداری استان فارس با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) برگزار شد .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری در این جلسه با ابلاغ سلام گرم رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به نامگذاری شیراز ازسوی معظم له بنام سومین حرم اهل بیت در کشور گفت : رهبر انقلاب نامی ماندگار و پرمعنا برای شیراز انتخاب کردند و مسوولان نیز باید از این فرصت گرانبها که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای آن ها فراهم کرده به منظور خدمت مناسب تر به این آستان مقدس نهایت استفاده را ببرند .

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه باید شرایط مناسب تری برای خدمت به زائران حرم مطهر فراهم شود افزود: شایسته است آنچه در توان است برای این موضوع به کار برده شود که این کار ، کاری مهم و ارزشمند است .

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی ادامه داد: وجود این حرم های مطهر در شیراز نه تنها مایه افتخار فارس و ایران اسلامی بلکه مایه مباهات جهان تشیع است.

وی بر عزم و تلاش جدی مسوولان برای امور توسعه حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه السلام و توسعه فعالیت های فرهنگی تاکید کرد .

آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به تصویب طرح جامع حرم مطهر شاهچراغ ؛ در فضایی به مساحت 57 هکتار خواستار طراحی طرح تفضیلی برای این حرم مطهر شد .

وی همچنین ساخت مکان مناسب برای تجمع های بزرگ مردمی در مراسم مذهبی در شیراز را به عنوان یکی از اولولیت های مهم این کلانشهر اعلام کرد و خواستار تسریع در اجرای این طرح در فضای اطراف حرم مطهر شد .

آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی علیهما السلام نیز در این جلسه توجه به مسائل فرهنگی و گسترش فرهنگ اسلامی و اهل بیت علیهم السلام ، ارائه خدمات بهتر و مناسب تر به زائران حرم مطهر و اجرای طرح توسعه حرم را از اولویت های تولیت جدید حرم مطهر اعلام کرد .

استاندار فارس هدف از تشکیل جلسه شورای اداری در این آستان مقدس را اعلام آمادگی مدیریت ارشد استان و مدیران دستگاه های اجرایی برای همکاری همه جانبه و استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات برای اجرای طرح های توسعه حرم مطهر احمدی و محمدی علیهما السلام اعلام کرد .

دکتر احمدی با تاکید بر حل مسائل و مشکلات حرم مطهر گفت : در این زمینه شورایی برای پیشبرد مسائل توسعه حرم مطهر زیر نظر تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی علیهما السلام تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده است .

استاندار فارس همچنین با اشاره به مذاکرات انجام شده با سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گفت : مسوولان این سازمان موافقت خود را با تخریب بافت های فرسوده اطراف حرم مطهر و احداث ساختمان ها به میزان سه طبقه اعلام کردند .

انتهای پیام/س

برچسب ها: رهبر ، توسعه ، حرم ، شاهچراغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.