مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت : این جمعیت در پی رانش چند روز پیش زمین در کشور افغانستان ، اقلام غیر ضروری معادل بیش از 4 میلیارد و یکصد و 15 میلیون ریال به این کشور فرستاد .

سید مجتبی احمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، با اشاره به رانش چند روز پیش زمین در افغانستان گفت : جمعیت هلال احمر استان با اعلام آمادگی برای حضور در منطقه زلزله زده کشور افغانستان ، محموله ای از اقلام ضروری را با سه دستگاه تریلی حاوی 500 دستگاه چادر ، پنج هزار تخته پتو ، 500 ست ظروف و چهار هزار قوطی کنسروجات و از گمرک دوغارون به کشور افغانستان منتقل کرد .

وی جمعیت هلال احمر را موسسه ای خیریه و غیرانتفاعی دانست و افزود : در حال حاضر این نهاد مردمی در یکصد و 89 کشور پایگاه دارد و پس از تشکیلات سازمان ملل بزرگ ترین سازمانی است که اهداف بشر دوستانه دارد .

احمدی برقراری صلح و دوستی میان جمعیت ها را از مهم ترین اهداف تشکیل جمیعت هلال احمر در دنیا ارزیابی کرد و امداد و نجات در حوادث و سوانح ، کمک به تهیه دارو و تجهیزات و نیز آموزش مردم در سوانح را از جمله اهداف تشکیل این جمعیت در ایران اعلام کرد ./س


برچسب ها: هلال ، احمر ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.