در صحن علنی مجلس قرائت شد؛

تذکر کتبی ۲۸ نماینده مجلس به رحمانی فضلی

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان را در جلسه علنی امروز مجلس قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ ضرغام صادقی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان را در جلسه علنی امروز مجلس قرائت کرد.  
 
براساس این گزارش، تذکرات قرائت شد بدین شرح است:  
 
۱-تذکری که به امضای ۴۰ نفر از نمایندگان مجلس خطاب به وزیر کشور رسیده است، بررسی علل تعلل استاندار بروجرد و استاندار لرستان نسبت به عدم تامین امنیت برگزاری مراسم تبیین اندیشه‌های امام (ره) در دانشگاه بروجرد که منجر به عدم حضور یادگار امام (ره) و لغو مراسم شد و پیگیری و برخورد قانونی با این موضوع.  
 
۲- تذکری که به امضای ۲۸ نفر از نمایندگان مجلس خطاب به وزیر کشور رسیده است، توجه به فرهنگ عفاف و حجاب و برخورد با کسانی که سعی نموده‌اند در روز ملی عفاف و حجاب تجمع مردمی تشکیل نشود.  
 
۳- تذکری که به امضای ۱۵ نفر از نمایندگان محترم رسیده است، خطاب به وزیر علوم و فناوری اطلاعات در یک اقدام غیر منطقی و شاید سیاسی، بورسیه قانونی دوره دکترا که قریب به ۳۰۰۰ نفر بوده‌اند را در یک بلاتکلیفی قرار داده و زمینه سازی برای لغو آن را فراهم نموده‌اند.  
 
۴- جعفرپور نماینده لارستان و خوی به وزیر اطلاعات، تمرکز توان خود به مسائل مهم و کلان ملی و عدم ورود در موضوعات مناقشه برانگیز منطقه‌ای و محلی، همچنین به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به بلاتکلیفی موجود در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و عوارض منفی آن.  
 
 فریدونی نماینده فیروزآباد و فراشبند به وزیر جهاد کشاورزی لزوم پیگیری صادرات و فروش محصولات سیفی جات از قبیل؛ هندوانه، گوجه فرنگی، خیار و... کشاورزان شهرستانهای اطراف و حوزه انتخابیه قبل از خسارت دیدن آنان.  
 
قادری و صادقی نمایندگان شیراز به وزیر نیرو تسریع در آبرسانی به روستاهای بخش زرقان.  
 
 جلیلیان نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو به وزیر آموزش و پرورش، عدم توجه به حقوق معلمین با توجه به‌شان و جایگاه خطیر این عزیزان.  
 
 ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل به وزیر علوم، جلوگیری از مداخلات رئیس منطقه گیلان دانشگاه آزاد در عدم بکارگیری نیروهای بومی در انتصابات و به رئیس جمهور نظارت بر عزل و نصب‌های دانشگاه آزاد و نادیده گرفتن نیروهای بومی و اصرار بر قشرهای خاص در انتصاب.  
 
باقری بنابی نماینده بناب به وزیر دادگستری علت عدم رعایت قانون خدمات کشوری درباره پرداخت حقوق کارکنان قوه قضائیه.  
 
رجایی نماینده گناباد به وزیر صنعت، تسریع در پرداخت یارانه شیر در استان خراسان رضوی و پرداخت مستقیم یارانه و حذف واسطه.  
 
نیازآذری و ناصری نمایندگان بابل به وزیر راه و شهرسازی تسریع در مطالعه و احداث راه آهن سوادکوه شمالی به بابل.  
 
محمدی نماینده قزوین به وزیر تعاون، ضروت اجرای ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع مصوب سال ۸۵ و بازنشستگی پیش از موعد کارگاه‌های سخت و زیان آور توسط تامین اجتماعی و به وزیر صنعت به جلوگیری از تبدیل وضعیت بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت از وضعیت قرارداد معین به شرکتی.  
 
شریعت‌نژاد نماینده رامسر و عباس آباد به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری علت عدم وجود مرکز آموزش عالی دولتی متعلق به آن وزارتخانه در سه شهرستان غربی استان مازندران با جمعیتی بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر.  
 
صلاحی نماینده تفرش به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تکمیل هرچه سریع‌تر مجتمع فرهنگی هنری علامه سیدجلال آشتیانی شهرستان آشتیان و به وزیر نیرو، تامین اعتبار مورد نیاز برای مجتمع آبرسانی شهرستان تفرش و شهرستان آشتیان.  
 
پیروزی نماینده نطنز به وزیر نیرو، لزوم ساماندهی و تسهیل برداشت اب کشاورزی در شهرستان نطنز.  
 
لاهوتی و ندیمی نماینده لنگرود و لاهیجان به وزیر علوم، انتصابات اخیر غیر استانی ضعیف در واحدهای دانشگاهی استان گیلان.  
 
دهدشتی نماینده آبادان به وزیر نیرو، بی‌تفاوتی به مسائل خوزستان به ویژه هزینه کردهای اوراق مشارکت فاضلاب استان خوزستان.  
 
حسینی نماینده قزوین به وزیر نیرو استفاده از پساب تصفیه خانه‌های قدیم آباد قزوین و شهر صنعتی البرز در تولید برخی از محصولات کشاورزی مانند علوفه و درختکاری و وزیر نیرو، تعیین تکلیف فوری بین آب شرب شهرستان‌های آبیک.  
 
مفتح نماینده تویسرکان به وزیر جهاد کشاورزی پیگیری پرداخت خسارات وارده به باغداران تویسرکان ناشی از سرمازدگی سال جاری.  
 
احمدی و حیدری نمایندگان کنگاور و کرمانشاه به رئیس جمهور سرقت اشیاء عتیقه شهرستان کنکاور در تاریخ ۱۸ فروردین ۹۳ و عدم شفاف سازی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان.  
 
قاضی‌پور نماینده ارومیه به وزیر راه و شهرسازی، تسریع در اجرای کمربندی شهرستان ارومیه به طول ۷۷ کیلومتر و به رئیس جمهور تسریع در ابلاغ اعتبارات احیاء نجات دریاچه ارومیه.  
 
حسینی نماینده قائمشهر به وزیر ورزش تسریع در واگذاری باشگاه‌های دولتی در راستای اجرای قانون.  
 
جدگال نماینده چابهار به وزیر کشور رسیدگی به عدم حضور بخشدار شهرستان چابهار.  
 
صابری نماینده خرمشهر به وزیر نیرو علت عدم تکمیل پروژه سد بر روی رودخانه کارون و بهمنشیر.  
 
سوری نماینده سلسله و دلفان به وزیر نیرو سد تاج امیر دلفان.  
 
حاجی نماینده شاهین شهر به رئیس جمهور، علت عدم پرداخت حق عائله‌مندی فرزند چهارم به کارکنان دولت.  
 
رحمانی نماینده مردم تاکستان به وزرای جهاد و نیرو، تامین آب مورد نیاز شهرستان تاکستان و جلوگیری از نابودی کشاورزی منطقه با تخصیص آب از سد مخزنی.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار