با بسته شدن شعبه‌های اخذ رای در هند ، ماراتن انتخابات پارلمانی روز دوشنبه در این کشور به پایان رسید .

به گزارش 
سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، آخرین مرحله از انتخابات پارلمانی در هند دوشنبه شب پایان یافت و به این ترتیب ماراتن انتخاباتی پنج هفته ای که احتمالا نارندرا مودی رهبر راستگرایان ملی گرای هندو را به قدرت خواهد رساند ،به پایان رسید.

بهاراتیا جاناتا پارتی بیشترین بخت را برای پیروزی در این انتخابات و گرفتن جای حزب کنگره خاندان گاندی دارد. حزب کنگره به سبب رسوایی های فساد مالی و همچنین کندی رشد اقتصادی پس از 10 سال حکومت ، به شدت تضعیف شده است . نتایج این انتخابات جمعه منتشر خواهد شد.

مودی این دوشنبه در شهر مقدس هندوی واراناسی  نامزد بود . او امیدوار است  در این شهر پیروزی به دست آورد که ارزش نمادینی برای حزب ملی گرای هند خواهد داشت . نظرسنجی ها از آن حکایت دارد که حزب بهاراتیا جاناتا پارتی ( بی جی پی ) با به دست آوردن 543 کرسی در صدر قرار گیرد اما این حزب اکثریت مطلق را به دست نخواهد آورد .

این مسئله این حزب را مجبور خواهد کرد که با احزاب مذهبی به ائتلافی دست یابد. نخستین برآوردهای اولیه از کسانی که در انتخابات شرکت کرده اند امشب منتشر خواهد شد. میزان  مشارکت نیز امشب مشخص خواهد شد، اما با 100 میلیون رای دهنده بیش از چهار سال قبل ، هند قرار است به رقم رای دهندگان رکوردی دست یابد. حدود 814 میلیون واجد شرایط رای گیری از هفتم آوریل به پای صندوق های را فرا خوانده شده‌اند. که تنها 551 ميليون واجد شرايط رای دادن در انتخابات پارلمانی اخير پنج هفته‌ای هند شرکت کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار