علی گرانمایه‌پور گفت: معرفی شخصیت‌های برجسته ایرانی به مردم مهمترین راه شناساندن زندگی ایرانی اسلامی است.

علی گرانمایه‌پور، کارشناس رسانه، در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران پیرامون سبک زندگی ایرانی اسلامی گفت: معرفی سبک زندگی ایرانی اسلامی یک امر بنیادین است که به یک برنامه‌ریزی دقیق و اصولی از همان پایه اول دبستان در مدارس نیاز دارد.
 
وی با تاکید بر ضرورت تلاش بیشتر نهادهای فرهنگی و مسئولان جهت شناساندن این سبک زندگی به مردم افزود: باید سبک زندگی ایرانی – اسلامی همچون حجاب و دیگر ارزش‌های دینی برای هر فرد ایرانی به یک قانون تبدیل شود، توجه به پوشش جامعه به عنوان اولین معرف سبک زندگی ایرانی – اسلامی همچنین نوع تغذیه و سبک تفکر و اندیشه مردم امری مهم در این حوزه به شمار می‌آید.
 
گرانمایه‌پور در خصوص عملکرد صدا و سیما در شناساندن سبک زندگی ایرانی – اسلامی به مردم اظهار داشت: برای بهتر به نمایش درآوردن این سبک زندگی شایسته است تمام سازمان‌ها خود را درگیر این موضوع کنند و به یک توافق و کلیت فرهنگی برسند افزون بر این، رسانه‌ها به یک الگوی مناسب از سبک زندگی ایرانی – اسلامی دست پیدا کنند.
 
کارشناس رسانه با اشاره به اهمیت معرفی الگوهای فاخر ایرانی در تمام زمینه‌ها برای همه سلیقه‌‌ها به منظور جاری کردن سبک زندگی ایرانی – اسلامی در جامعه خاطرنشان کرد: گاهی در رسانه‌ها خانواده‌ پیرو سبک ایرانی اسلامی را خانواده‌ای با سطح اجتماعی – اقتصادی پایین خانواده‌ پیرو سبک زندگی غربی را خانواده‌ای به روز با سطح اجتماعی و اقتصادی بالا نشان می‌دهند در صورتی که زندگی ایرانی با مضامین اسلامی بهترین سبک زندگی است و قابلیت جهانی شدن دارد.
 
گرانمایه‌پور در پایان گفت: سلسله عواملی مانند نوع پوشش، ارزش‌های دینی و اجتماعی، ادبیات و آداب و رسوم رایج در جامعه در شکل گرفتن سبک زندگی نقش دارند و رسانه‌ها و مسئولان با یک سو شدن می‌توانند سبک زندگی ایرانی – اسلامی را در دنیا رواج دهند.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار