پایگاه خبری-تحلیلی الخبرپرس در مطلبی نوشت امارات میانجی‌گر اصلی در رابطه با بهبود روابط ایران و عربستان سعودی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛پایگاه الخبرپرس لبنان در مطلبی تحت عنوان "داستان واقعی دعوت سعود الفیصل..." نوشت: وزارت امورخارجه ایران به سخنان "سعود الفیصل" وزیر امورخارجه عربستان درخصوص دعوت از همتای ایرانی خود برای سفر به ریاض واکنش داده و گفته  که هیچ‌گونه دعوتی تاکنون به دست ما نرسیده است.

این پایگاه خبری با اشاره به اینکه این موضع ایران افراد مطلع از دعوت عربستان از وزیر امورخارجه این کشور برای سفر به ریاض را شگفت زده نکرد افزود: ایران خواهان دریافت دعوت رسمی که دربردارنده مفاد رایزنی‌ها در این سفر باشد، است.

الخبرپرس افزود: حقیقت امر در دعوت وزیر امورخارجه عربستان از همتای ایرانی خود بر نقش آفرینی امارات به دور از گزارش‌های رسانه‌ای غیردقیق که از نقش کویت و عمان در این موضوع منتشر شده، اشاره دارد.

این پایگاه خبری با اشاره به اینکه حقیقت امر در بهبود روابط تهران و ریاض را باید در سفر اخیر "محمد جواد ظریف" به امارات و دیدار وی با "عبدالله بن زاید آل نهیان" همتای اماراتی خود جست مدعی شد: در این دیدار وزیر امورخارجه ایران خواستار میانجی‌گری امارات در مورد بهبود روابط تهران و ریاض و دیدار مقامات ایرانی با "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان شد.

این پایگاه لبنانی افزود: توافق بر سر میانجی‌گری بین تهران و ریاض و همچنین سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری ایران به عربستان در دیدار بین وزیران امورخارجه ایران و امارات صورت گرفت و براساس گزارش‌ها رویکرد پادشاه عربستان در این مورد مثبت بوده و با موضع وزیر امورخارجه این کشور که برای برقراری رابطه با ایران شرط گذاشته بود، تفاوت دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: الخبر ، پرس ، فیصل ، سعود ، ظریف ، امارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار