عضو کمیسیون کشاورزی اتاق ایران از تصویب لغو عوارض صادرات نخود خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

فاروق یوسفی در نشستی که به منظور هماهنگی سفر هیاتی از کشورترکیه به کرمانشاه در زمینه صادرات نخود برگزار شد، گفت: از آنجایی که به علت بسته شدن تعرفه بالا بر روی صادرات نخود، مقدار زیادی نخود در انبار ها مانده، پیشنهاد لغوتعرفه صادرات نخود از سوی شورای ملی نخود ایران مطرح شد که این مسئله مورد توافق وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت و بزودی ابلاغ می شود..

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق ایران افزود: مقرر شده تا وزارت جهاد کشاورزی به شرط تامین نخود سالانه کشور مسئولیت تولید، فرآوری، صادرات و واردات نخود کشور را به شورای ملی نخود ایران واگذار کند که در صورت تحقق این امر برای اولین بار در کشور تمامی امور یک محصول به بخش خصوصی واگذار می شود که این امر می تواند زمینه ساز یک تحول بزرگ در کشور باشد.

یوسفی با اشاره به جایگاه شورای ملی نخود ایران در کشور گفت: فعالیت های این شورا سبب شده تا بسیاری از استان های کشور و بخصوص استان های غربی خواستار ایجاد شعبه شورای ملی نخود ایران در استان خود شوند.

وی در ادامه گفت: این اتفاق به نوبه خود زمینه واگذاری مسائل مهم کشوری به بخش خصوص را فراهم خواهد کرد و می تواند به منزله نقطه عطفی در کشور باشد../س

برچسب ها: کرمانشاه ، تصویب ، نخود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.