مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: مشترکینی که بیش از30 مترمکعب آب مصرف کنند با دریافت مجوزهای قانونی از سوی دولت بهای بیشتری برای آب می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، پرورش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران شب گذشته در گفتگویی با برنامه تهران 20 شبکه تهران با اشاره به بحران آبی در تهران گفت: میزان بارندگی‌های استان در مقایسه با سال گذشته 20 درصد و در مقایسه با متوسط درازمدت 32 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
 
وی ادامه داد: حجم آب موجود در مخازن نیز 40 تا 60 درصد کاهش داشته است.
 
وی با بیان اینکه برای گذر از تابستان باید 50 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی کنیم گفت: 30 میلیون مترمکعب آب سهم صرفه‌جویی مصرف کنندگان و 20 میلیون مترمکعب آن از طریق کاهش توزیع اتفاق خواهد افتاد.
 
پرورش تصریح کرد: موضوع بحران آب جدی است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران همچنین در خصوص مشترکین پرمصرف نیز گفت: این مشترکین شناسایی شده‌اند و اخطارهایی به آنها داده شده است و اگر مصرف آب در استان با همین روند رو به رشد و بدون مدیریت از سوی مصرف کنندگان ادامه یابد مدیریت فشار را اعمال خواهیم کرد.
 
وی افزود: برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب در ساخت و سازها آب کلیه بنایی‌ها را قطع می‌کنیم.
 
پرورش همچنین از شناسایی مشترکین پرمصرف اداری و نظامی خبر داد و گفت: مشخصاً این مشترکین باید 400 هزار مترمکعب آب صرفه‌جویی کنند.
 
وی تأکید کرد: وضعیت سامانه شرق تهران همچنان نگران کننده است و نگرانی‌ها در زمستان امسال بیشتر از تابستان است.
 
 پرورش همچنین ادامه داد: به دنبال دریافت مجوزهای قانونی برای دریافت قیمت بیشتر از مشترمکانی هستیم که بیش از 30 مترمکعب آب مصرف می‌کنند.
 
وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم پروژه ماملو تا دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد و 70 میلیون مترمکعب آب از این پروژه وارد مدار شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مشترکین ، آب ، قطع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار