وزیر بهداشت گفت: موفقیت در کنترل میزان سزارین، کاهش آسیب در اجرای بسته زایمان طبیعی و حمایت از داروهای ناباروری در گرو همکاری تیمی است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا، دکتر سید حسن هاشمی در نخستین نشست مشترک وزیر بهداشت و مسئولان وزارت بهداشت و اعضاء بوردهای تخصصی و هیئت مدیره انجمن‌های متخصصین زنان و مامایی، گفت: در مورد میزان سزارین در ایران، همانند سیاست‌های جمعیتی افراط و تفریط وجود دارد. بخصوص در بخش خصوصی در مورد میزان سزارین با مشکلات بیشتری روبرو هستیم.

وی افزود: نگرانی در مورد نحوه زایمان طبیعی نیز کم نیست. ضروری است تعیین تکلیفی در مورد کاهش میزان خطرات زایمان طبیعی صورت گیرد.

دکتر هاشمی با بیان این که موفقیت در  گرو  همکاری تیمی در این حوزه است، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد باید واقع بینانه به این مسائل نگاه کنیم. در خصوص راهکارهایی که منجر به کاهش آسیب در اجرای بسته زایمان طبیعی می‌شود و حمایت از پوشش داروهای ناباروری در سیکل‌های درمانی زوج‌های نابارور باید همفکری جدی صورت گیرد. همچنین میزان سزارین در بخش خصوصی باید محدود شود و در ارزشیابی بیمارستان‌ها، نسبت سزارین به زایمان فیزیولوژیک لحاظ گردد.

وزیر بهداشت ضمن بیان این که معاونت درمان وزارت بهداشت نیز با جدیت این روند را دنبال می کند، توضیح داد: ظرف حداقل ده سال باید از نظر میزان سزارین به عددی برسیم که از نظر علمی قابل دفاع باشد.

وی تاکید کرد: نحوه بکارگیری و آموزش متخصصان زنان و تعرفه‌های ناعادلانه برای ماماها و متخصصان به نوعی نیازی القایی و فرهنگی نادرست را در جامعه ایجاد کرده است که همه مردم تصور کنند سزارین مناسب و زایمان طبیعی با درد و رنج همراه است و این باور و فرهنگ نادرست ما را امروز به نقطه ای رسانده است که بیش از 70 درصد زایمان‌ها در کشور به روش سزارین انجام می‌شود.

گفتنی است نخستین نشست مشترک وزیر بهداشت و مسئولان وزارت بهداشت و اعضاء بوردهای تخصصی و هیئت مدیره انجمن‌های متخصصان زنان و مامایی با موضوع سیاست‌های جدید جمعیتی و بهداشت باروری صبح امروز در وزارت بهداشت برگزارشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار