کره‌شمالی روز سه‌شنبه هشدار داد فعالیت‌های تحریک‌آمیز اخیر نیروهای آمریکایی در روستایی در مرز به شدت تحت محافظت دو کره می‌تواند به وقوع یک درگیری نظامی فاجعه‌بار منجر شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این هشدار از جانب فرمانده نیروهای کره‌شمالی مستقر در روستای مرزی پانمونجوم مطرح شد جاییکه توافقنامه آتش‌بس به منظور پایان دادن به درگیری‌های جنگ دو کره در خلال سال‌های 1950-1953 در آن امضا شد.

پانمونجوم در دهه‌های گذشته میزبان چندین دور گفتگوهای بین دو کره بوده است و به شدت از آن مراقبت می‌شود به‌طوریکه نیروهای عمدتا آمریکایی و کره‌جنوبی در طرف جنوبی مرز در چارچوب ماموریت سازمان ملل، مستقر هستند.

این مقام نظامی کره‌شمالی که نامش اعلام نشده است، گفت فعالیت‌های اخیر نیروهای آمریکایی می‌تواند این منطقه حساس را بی‌ثبات کند.

در اظهاراتی که توسط خبرگزاری رسمی کره‌شمالی منتشر شده است، وی به ویژه به ساخت یک برج مراقبت فولادی اشاره و اعلام کرد این برج برای "اقدامات جاسوسی" با استفاده از تجهیزات تجسسی پیچیده، به‌کار گرفته می‌شود.

این مقام گفت با توجه به حساسیت نظامی پانمونجوم جاییکه مرزبانان کره‌شمالی و کره‌جنوبی تقریبا چشم در چشم دیگر هستند، چنین فعالیت‌هایی به ویژه خطرناک قلمداد می‌شود.

وی اعلام کرد:  کوچک‌ترین اشتباه اتفاقی یا رفتار نامطلوب می‌تواند به یک درگیری نظامی فاجعه‌بار منجر شود.

کره‌شمالی به‌طور مرتب از حضور نیروهای آمریکایی در کره‌جنوبی انتقاد می‌کند ولی غیرمعمول است که پیونگ‌یانگ بر فعالیت‌ها در پانمونجوم، یکی از معدود کانال‌های ارتباطی بین دو کره، تمرکز کند.

سخنگوی مرکز فرماندهی سازمان ملل با رد این نگرانیهای کره‌شمالی، اعلام کرد این برج مراقبت برای «اهداف نظارتی معمولی» ساخته شده است.

این مقام کره‌شمالی به دیگر فعالیت‌های شوم نیروهای آمریکایی اشاره و اعلام کرد چنین اقداماتی از زمان سفر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به کره‌جنوبی در ماه آوریل، چندین برابر شده است.

در جریان آن سفر، اوباما، کره‌شمالی را یک کشور مطرود ضعیف خواند که مصمم به در پیش گرفتن مسیری (است) که فقط به انزوای بیشتر منجر می‌شود.

چندین ماه است تنش‌های نظامی بین دو کره افزایش یافته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار