وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور ضمن تأکید بر تقدم پیشگیری و بهداشت بر درمان گفت: برای تحول واقعی امید به حوزه بهداشت بیشتر از سایر حوزه هاست.


به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر سیدحسن هاشمی افزود: بیشتر برنامه های مربوط به حوزه سلامت معطوف به پیشگیری و بهداشت است و پس از آن درمان، آموزش و پژوهش پزشکی اولویت دارند.

وی ادامه داد: مشکل کنونی مردم درمان است زیرا گاهی هزینه های این حوزه خانمان سوز است ولی همه مسئولان از رییس جمهور تا بقیه معتقدند پیشگیری و بهداشت بر هر کاری در نظام سلامت اولویت دارد.

دکتر هاشمی افزود: خوشبختانه با همکاری استانداران، روسای دانشگاه ها، اعضای هیات علمی ها، هیات رییسه های دانشگاه ها شاهد کسب رضایتمندی 80 درصدی مردم از طرح تحول نظام سلامت هستیم.

وی گفت: اما کار اصلی ما در نظام سلامت بر بهداشت متمرکز است زیرا بهداشت بر هر کاری مقدم است و در این راستا باید کاری کنیم که تمام پرسنل حوزه بهداشت به پست های خود برگردند و بودجه بخش بهداشت صرفا در همین بخش هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه امید دولت به حوزه بهداشت بیشتر از حوزه های دیگر نظام سلامت است، گفت: ساختار بهداشت کشور قدیمی تر و منسجم تر است و مدیران این حوزه تعصب بیشتری دارند، هرچند نباید از تلاش معاونان درمان دانشگاه ها که با تلاش شبانه روزی طرح تحولی درمان را اجرا می کنند غافل شد.

وی در پایان تصریح کرد: بسته های خدمتی حوزه بهداشت که در آینده به طور مفصل اعلام می شود از نظر هزینه مقرون به صرفه تر خواهد بود و امیدواریم تمام این بسته ها که نتایج بسیار خوبی برای مردم خواهد داشت در همین دولت یازدهم اجرایی شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار