"پارک گیون هایی"، رئیس جمهور کره‌جنوبی روز چهارشنبه با اعلام انصراف فرد مورد نظر وی برای تصدی سمت نخست وزیری، ضربه دیگری را متحمل شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ "پارک گیون هایی"، رئیس جمهور کره‌جنوبی روز چهارشنبه با اعلام انصراف فرد مورد نظر وی برای تصدی سمت نخست‌وزیری، ضربه دیگری را متحمل شد. 

رئیس جمهور کره جنوبی، "آن دایی هی" را برای جانشینی نخست وزیر مستعفی که بر سر فاجعه غرق شدن کشتی حامل دانش آموزان این کشور در ماه گذشته و غرق شدن بیش از 300 نفر در این حادثه در ماه گذشته استعفا کرد ، معرفی کرده بود.  منتقدان از دولت به سبب واکنش کند و ضعیف به این حادثه به شدت انتقاد کرده بودند. 

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی هفته گذشته اعلام کرد "آن دایی هی"، قاضی عالی ارشد سابق دادگستری که قبل از آن نیز به عنوان یک دادستان برجسته در زمینه مبارزه با فساد شهرت داشت، بهترین گزینه برای تصدی سمت نخست وزیری و پیشبرد برنامه اصلاحات دولت است. 

انتظار می‌رفت "آن دایی هی" به اخلاقیات در نظام اداری توجه ویژه‌ای بکند که از جمله آنها مبارزه با فرهنگ جابجایی مقامات از سمت‌های عالی دولتی  به بخش خصوصی بود که می‌تواند حد و مرزهای حائل میان تجارت و نهادهای ناظر بر تجارت را محو کند. 

وی پس از آنکه برخی گزارش‌ها نشان داد وی از زمان رفتن به بخش خصوصی در سال گذشته 1.6 میلیون دلار درآمد کسب کرده است تحت انتقاد قرار گرفت. 

وی در یک گفتگوی مطبوعاتی گفت : من از رئیس جمهور که به من اعتماد کرد و نام مرا به عنوان نامزد نخست وزیری اعلام کرد به سبب ناراحتی که برای او ایجاد کردم عذرخواهی می‌کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار