المیادین گزارش داد اروپا و آمریکا از گسترش پدیده تروریست‌های بیگانه در سوریه به شدت نگران هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین،  نشست نمایندگان کشورهای اروپا و آمریکا در واشنگتن برای بررسی پدیده تروریست های بیگانه در سوریه نشان دهنده نگرانی عمیق آنها از ظهور این پدیده و مخصوصا حضور برخی از هموطنان آنها در سوریه با عنوان نیروهای تروریست  است.

شبکه تلویزیونی المیادین از اجرای عملیات انتحاری به وسیله دو فرد تروریست آمریکایی در یکی از پایگاه های ارتش، در شهر ادلب سوریه خبر داد. این در حالی است که افکار عمومی غرب و همچنین دستگاه های امنیتی آنها از گسترش این پدیده نگران هستند. 

"امیل بارودی"، خبرنگار این شبکه در واشنگتن در این باره گفت: کارشناسان مبارزه با تروریست در غرب بر این باورند که پدیده تروریست های بیگانه موضوع تازه ای نیست اما بروز جنگ در سوریه انگیزه تازه ای برای مبارزه با این پدیده ایجاد کرده است. آندروماک کیب، معاون ارگان مبارزه با تروریسم در واشنگتن که در کنفرانس مبارزه با پدیده تروریست های بیگانه شرکت کرده بود گفت: درگیری ها و تحولات سوریه تاثیر زیادتری بر مبارزه با تروریسم نسبت به جنگ در کشورهای بوسنی و افغانستان ایجاد کرده است.

"دیک سخوف"، مسئول هماهنگی مبارزه با تروریسم در کشور هلند نیز که از دیگر شرکت کنندگان در این کنفرانس بود تصریح کرد: مسئله جدید که با آن روبرو هستیم حضور نیروهای بیگانه ای است که برای جنگ به سوریه می روند. این مسئله با آنچه که در سومالی شاهد آن بودیم کاملا متفاوت است.

"فرانک تیلور"، نماینده وزارت امنیت ملی آمریکا در امور اطلاعاتی در این باره اظهار داشت: ما می دانیم که نیروهای تروریست جبهه النصره و داعش از افکار و ایدئولوژی رهبران القاعده که معتقدند باید به کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا حمله کرد پیروی می کنند.

خبرنگار المیادین در ادامه گفت: این ایدئولوژی فقط به این دو جبهه تروریستی منحصر نمی‌شود بلکه نیروها جبهه‌های دیگری نیز هستند که از تفکر القاعده پیروی می کنند. برخی از کارشناسان شرکت کننده در این کنفرانس بر این عقیده هستند که، سوریه امروز قطب تروریست های منطقه شده است. علاوه بر این نیروهایی از کشور  آمریکا نیز هستند که برای جنگ به طور داوطلبانه به سوریه سفر می کنند. این ها خود نمی دانند که به نیروهای افراطی تبدیل شده اند و پس از جنگ قصد بازگشت به کشورشان را دارند. 

خبرنگار المیادین در ادامه گفت: حضور مسئول همانگی مبارزه با تروریسم کشور هلند در واشنگتن نشان دهنده نگرانی عمیق اروپا و آمریکا از ظهور پدیده تروریست‌های بیگانه است. پدیده ای که طی چند سال گذشته به نظر می رسید به آرامی در حال فروکش کردن است اما هم اکنون مشکلات بزرگتری را نسبت به قبل به وجود آورده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار