فرهنگستان هنر درگذشت نابهنگام هنرمند گرانقدر «عبدالمجيد حسيني‌راد»، پژوهشگر هنر، استاد دانشگاه و عضو گروه تجسمي فرهنگستان هنر را تسليت مي‌گويد.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي فرهنگستان هنر، «عبدالمجيد حسيني راد» از استادان و هنرمندان فرهيخته كشورمان صبح امروز بر اثر ايست قلبي به ديار باقي شتافت.

ضايعه درگذشت اين هنرمند فقيد كه عمر خود را صرف فرهنگ و هنر اين مرز و بوم كرد، بسيار اندوهبار است و جامعه دانشگاهي، هنرمندي شريف را از دست داد كه ساليان دراز در خدمت جوانان تلاش كرد تا هنر ايراني اسلامي را بياموزد و در بسياري از همايش‌هاي ملي و بين‌الملي يار همراه فرهنگستان هنر بود.

فرهنگستان هنر ضايعه درگذشت اين هنرمند گرانقدر را به جامعه هنري، مردم ايران و خانواده محترمشان تسليت گفته و از درگاه الهي براي خانواده آن مرحوم طلب صبر و براي ايشان مغفرت مسالت مي‌كند.

عبدالمجيد حسيني‌راد متولد 1338 در بهبهان بود. او در طول فعاليت علمي خود دانشيار دانشکده هنرهاي تجسمي، پرديس هنرهاي زيبا و دانشگاه تهران را بر عهده داشت. حسيني‌راد مدرک کارشناسي نقاشي خود را از دانشکده هنرهاي زيبا دانشگاه تهران و مدرک کارشناسي ارشد و دکتراي هنرهاي تجسمي را از دانشگاه رن 2 فرانسه دريافت کرده بود.

عضويت در هيئت علمي دانشکده هنرهاي زيبا، مديريت مرکز تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، رئيس موزه هنرهاي معاصر تهران، سردبير نشريه تخصصي هنرهاي تجسمي، عضويت در مرکز هنرهاي تجسمي حوزه هنري و عضويت در گروه هنرهاي تجسمي فرهنگستان هنر از ديگر فعاليت‌هاي اين استاد دانشگاه بود.

«خط و سايه‌ها» (مجموعه داستان)، «منظر نقاشي معاصر»، «از باروک تا سوررئاليسم»، «مباني هنرهاي تجسمي» و «يادنامه کمال‌الدين بهزاد» از تاليفات حسيني‌راد است.


انتهای پیام/

برچسب ها: فرهنگستان ، هنر ، نقاشی ، داستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.