یکی از سیاست‌های دولت در راستای ارتباط برقرار کردن در بازار سرمایه با نهادهای مشابه در بورس و امضای تفاهم نامه با کشورهای دیگر است.

روح‌الله میرصانعی دبیرکل کارگزاران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بیان کرد: کانون کارگزاران به علت شباهت‌های معاملاتی با کانون کارگزاران عمان مراودات و نامه‌هایی را برای تبادل تجربیات دو کانون با یکدیگرامضا کرد.

دبیرکل کانون کارگزاران گفت: علت امضای تفاهم نامه با کشور عمان آشنایی با ساختار بازار سرمایه و نحوه تبادل تجربیات برای آموزش نیروی حرفه‌ای در صنعت کارگزاری می‌باشد.
 
کانون کارگزاری ایران دارای 107 شرکت کارگزاری و 500 پرسنل و نیروی کار بزرگتری نسبت به کانون عمان با 22 کارگزاری و 600 پرسنل دارد.
 
وی افزود: اصل بازار سرمایه عمان تقریباً 60 میلیارد تومان است و با شرایط اقتصادی و بازار سرمایه ما بسیار متفاوت می‌باشد و به همین جهت می‌توان همکاری‌ها را توسعه داد و از تجربیان آنها و نیروی حرفه‌ای کار استفاده نمود.
 
وی در ادامه بیان کرد: تفاهم نامه یک برنامه کلی است و باید در ادامه تحقیقات انتظار برنامه اجرایی همکاری را داشت.
 
تفاهم نامه فصل همکاری‌ها را مشخص می‌کند و برنامه‌های اجرایی و عملیاتی در آن قید نمی‌شود و در آینده برنامه‌های اجرایی شکل می‌گیرد.
 
وی در پایان افزود: ساختار بازار سرمایه عمان مدرن بوده و کشورهای اروپایی برای راه‌اندازی آن استفاده شده است و امضای این تفاهم نامه صرفاً جهت دهندگی اطلاعات نیست و برای مراودات بیشتر با این کشور فراهم آمده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: امضا ، تفاهم نامه ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار