مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت آذربایجان غربی گفت: امسال 400 هزار تن گندم از کشاورزان آذربایجان غربی خریداری می‌شود.

هوشمند جوادی در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به در نظر گرفتن 135 مرکز خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال 400 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شود.

وی در خصوص ظرفیت سیلوهای استان برای ذخیره‌سازی گندم، تصریح کرد: ظرفیت کل سیلوهای گندم، اعم از سیلوهای بخش خصوصی، ملکی و دولتی، 800 هزار تن است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت آذربایجان غربی از آمادگی کامل برای خرید تضمینی گندم کشاورزان آذربایجان غربی از ابتدای تیرماه امسال خبر داد.

وی قیمت خرید هر کیلو گندم را 10 هزار و 500 ریال عنوان کرد و افزود: قیمت گندم در نظر گرفته شده با توجه به جدول پاکی از کشاورزان خریداری می‌شود.

جوادی با بیان اینکه خرید گندم مانند سال‌های گذشته از اول تیرماه آغاز خواهد شد، افزود: خرید تضمینی تا زمانی که گندم تحویلی از سوی کشاورزان به مراکز حمل می‌شود، ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت آذربایجان غربی میزان گندم خریداری شده از کشاورزان استان در سال گذشته را 260 هزار تن عنوان و پیش‌بینی کرد این رقم برای امسال به 400 هزار تن برسد.

جوادی از اختصاص مبلغ 60 ریال به طور ماهانه به عنوان حق‌الزحمه به ازای خرید هر کیلو گندم به سیلوهای بخش خصوصی و کارخانه‌ها خبر داد و افزود: مراکز ذخیره‌سازی از جمله سیلوها، بخش خصوصی و کارخانه‌ها پیش از این به ازای نگهداری هر کیلو گندم به صورت ماهانه، 30 ریال دریافت می‌کردند/س.

برچسب ها: گندم ، غله ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.