اعضای مجلس سنای افغانستان با اشاره به مشارکت گسترده افغان‎ها در دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور از مردم افغانستان خواستند تا با حضور حداکثری در دور دوم انتخابات، سلامت این روند را تضمین کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، انارکلی هنریار» عضو مجلس سنای افغانستان در نشست عمومی امروز (سه شنبه) این مجلس از مردم افغانستان خواست در روز انتخابات به پای صندوق‎های رأی رفته و از این حق خود استفاده کنند.
 
به باور هنریار، حضور و مشارکت گسترده مردم ضامن سلامتی و مشروعیت انتخابات دور دوم ریاست جمهوری افغانستان خواهد بود، زیرا در این صورت کسانی که خواستار انجام تقلب هستند در این کار ناکام خواهند شد.
 
«امان‎الله اعظمی» عضو دیگر مجلس سنای افغانستان نیز خواستار حضور پررنگ مردم افغانستان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد و از تمام مقامات دولتی افغان خواست تا برای رأی دادن به کاندید مشخصی فشار وارد نکنند.
 
«علی‎اکبر جمشیدی» عضو دیگر این مجلس نیز حضور مردم در انتخابات را حضور پررنگ دموکراسی در این کشور دانست و گفت: ملت افغانستان باید با شرکت گسترده در انتخابات حماسه آفرینی کنند و آینده خود را با دستان خود رقم زنند.
 
جمشیدی در این مورد افزود: مردم افغانستان باید با تحمل مشکلات احتمالی به پای صندوق‎های رأی رفته و با بردباری این روند را باموفقیت به پایان رسانند و تروریست‌ها را بار دیگر ناامید کنند.
 
این عضو مجلس سنای افغانستان از کمیسیون مستقل انتخابات، سازمان‎های امنیتی و دفاعی این کشور و همچنین ناظران ملی و بین‌المللی خواست تا در روند برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بی‎طرفی خود را حفظ و نگذارند تا این روند ملی ناکام شود.
 
این در حالی است که دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز با حضور گسترده افغان‌ها در 16 فروردین سال جاری برگزار شد که هیچ یک از کاندیداها نتوانستند 50+1 درصد آرا را از آن خود کنند.
 
بنابراین قرار است؛ شنبه آینده دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بین «عبدالله عبدالله» و «اشرف‎غنی احمدزی» برای کسب کرسی ریاست جمهوری برگزار شود.
/انتهای پیام

منبع: فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.