رامینه با اشاره به اینکه 5 درصد برنامه پنجم توسعه پنجم محقق شده است،گفت: بررسی های نشان می دهد بعد از اجرای 10 برنامه توسعه در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران کشور توسعه پذیری نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، هرمزد رامینه صبح امروز در همایش آمایش سرزمین  با بیان این که در همایش سرزمین چند محور را پیگیری می کنیم، گفت: نمایاندن آمایش سرزمین، تفاهم بر سر انتظارات از آمایش سرزمین، مرزبندی آمایش سرزمین با برنامه های کلان  خرد اقتصادی و بستر مناسب مطالعه، برنامه ریزی و اجرای مصوبات آمایش سرزمین از جمله اهدافی است که در همایش  آمایش سرزمین به دنبال آن هستیم.

 با اشاره به اینکه 5 درصد برنامه پنجم توسعه پنجم محقق شده است، اظهار کرد: بررسی های نشان می دهد بعد از اجرای 10 برنامه توسعه در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران کشور توسعه پذیری نیست.

وی با بیان این که امسال به انتهای برنامه 5 می رسیم و مقدمات تدوین برنامه ششم در دست اجراست، افزود: یکی از اهداف ما این است که تشکل ها در تدوین برنامه ششم همکاری کنند تا در راستای توسعه کشور با دولت مشارکت کنیم. اولین گام بهمن ماه سال گذشته نشستی در این رابطه برگزار شد.

رامینه تصریح کرد: عدم ایجاد محدودیت برای بخش خصوصی از جمله مباحثی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد. 

برنامه ریزی و حل بحران را باید در همایش سرزمین جستجو کرد. تصمیم گرفتیم این همایش را برگزار کنیم و نشان دهیم که آمایش سرزمین برای توسعه کشور ضروری است.

وی با اشاره به این که آمایش را همه می شناسند اما  نمی دانیم از آن چه می خواهیم، افزود: تدوین 2500 شاخص و اختصاص 38هزار میلیارد ریال در قانون بودجه سال 93 برای توازن بخشی (آمایش سرزمین) از جمله برنامه های دولت یازدهم در این بخش است.

 انتهای پیام/
برچسب ها: آمایش ، سرزمین ، مهندسان ، تدوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار