بانک مرکزی اروپا برای نخستین بار در فعالیت مالی و پولی خود تصمیم گرفت برای سپرده گذاری های کوتاه مدت نزد خود نرخ بهره منفی را در نظر بگیرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل ازیورونیوز، بانک مرکزی اروپا برای نخستین بار در فعالیت مالی و پولی خود تصمیم گرفت برای سپرده گذاری های کوتاه مدت نزد خود نرخ بهره منفی را در نظر بگیرد.

این تصمیم بانک مرکزی اروپا در واقع گامی کوچک برای بانک ها و گامی بزرگ تر برای وام دهی به شرکت ها و صنایع تولیدی در منطقه یورو بود.

هدف کلی بانک مرکزی اروپا این بود که بانک های تجاری و سرمایه گذاری فعال در منطقه یورو به جای آنکه مازاد پولی خود را نزد بانک مرکزی اروپا نگه دارند تا سود مطئمنی عاید خود کنند آن را به شرکت های تولیدی که نیاز به نقدینگی و سرمایه دارند اعطا کنند.

زیرا اینگونه بانک های تجاری و سرمایه گذاری وقتی متوجه شوند اگر در بانک مرکزی اروپا مازاد سرمایه خود را سپرده گذاری کنند متحمل ضرر می شوند ترجیح می دهند آن را به شرکت ها و صنایعی که به منابع مالی نیاز دارند به صورت وام و تسهیلات مالی پرداخت کنند
.

هدف کلی تر بانک مرکزی اروپا آن است که با فراهم آوردن منابع مالی مورد نیاز شرکت ها و صنایع تولیدی منطقه یورو زمینه را برای رشد اقتصادی پایدار این منطقه فراهم شود
.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار