رئیس جمهور افغانستان گفت در هنگام رای دادن گفت افغان‌ها با شرکت درانتخابات ریاست جمهوری، کشورشان را از نیازمندی به بیگانه ها نجات دهند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ رئیس جمهور افغانستان گفت: افغان‌ها با شرکت درانتخابات ریاست جمهوری ، کشورشان را از نیازمندی به بیگانه ها نجات دهند.




"حامد کرزای" باحضور در پای صندوق رای  برحضور گسترده مردم افغانستان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور تاکید کرد و گفت : همه افغانهای واجد شرایط رای دهی با استفاده از کارت‌های خود در انتخابات شرکت کنند و به نامزد مورد نظر خود رای دهند.

وی تصریح کرد: شرکت مردم افغانستان درانتخابات ریاست جمهوری  گام مهمی برای برقراری ثبات در این کشور است.

کرزای با استقبال از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت: افغان‌ها با شرکت خود درانتخابات ریاست جمهوری  سرنوشت آینده خود را تعیین کنند.

انتخابات دور دوم ریاست جمهوری افغانستان حوالی ساعت هفت بامداد امروز به وقت محلی آغاز شد و قرار است تا ساعت شانزده امروز ادامه یابد.




درصورتی که حضور افغان‌ها درانتخابات گسترده باشد ، ممکن است کمیسیون مستقل انتخابات  زمان رای گیری را تمدید کند.

از آنجا که هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری دور اول  نتوانستند بیش از پنجاه درصد کل آرا را به دست آورند ،انتخابات به دور دوم کشیده شد و در دور دوم انتخابات ، " عبدالله عبدالله " به عنوان نامزد پیشتازو " اشرف غنی احمدزی " که پس از عبدالله بیشتری رای را به دست آورده بود  با یکدیگر رقابت می کنند.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ،عبدالله 45 درصد کل آرا و احمدزی سی ویک ونیم  درصد از آرای انتخابات را به دست آوردند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار