درآمد خانوارهای ايتاليايی با 13 درصد کاهش، به ميزان سال‌های دهه هشتاد ميلادی بازگشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از یورونیوز، بر اساس بررسي‌هاي به عمل آمده درباره کانون خانواده در ايتاليا،‌ بحران اقتصادي موجب کاهش درآمد خانوارهاي ايتاليايي و رسيدن آن به سطوح سال‌هاي پاياني دهه هشتاد ميلادي در اين کشور شده است.

بر همين اساس، قدر ت خريد اجناس مختلف خانوارهاي ايتاليايي در سال 2013 و در مقايسه با سال 2007 ميلادي  به ميزان 13 درصد کاهش يافته است، این در حالی است که سال 2007 ميلادي سال شروع کاهش قدرت خريد خانوارهاي ايتاليايي بوده است.

علاوه بر اين، در سال 2013 ميلادي ميزان مصرف خانوارهاي ايتاليايي نيز 2.8 درصد کاهش يافته است. بنابراين، خانوارهاي ايتاليايي در برابر کاهش قدرت خريد، با کاهش مصرف نيز مواجه بوده‌اند.

‌ از جمله موانع اصلي در پس انداز کردن، نابرابري و ناهماهنگي ميان درآمد است که براي پوشش دادن هزينه‌هاي خانوارها و يک نواخت نگه داشتن ريتم زندگي اي که به آن عادت شده است.

از ديگر موانع اصلي پس انداز کردن خانوارهاي ايتاليايي، شرايط ناپايدار و بي ثبات اشتغال است. اشتغال از جمله عوامل تاثيرگذار در رشد کشور و شرايط مالي افراد است.

در همين زمينه و بر اساس بررسي‌هاي به عمل آمده،‌ در سال 2014 ميلادي تمايل شهروندان ايتاليايي براي خريداري کردن خانه نيز کاهش يافته است.

 تمايل به خريداري کردن خانه در نزد حدود يک ميليون خانوار ايتاليايي، از 730 هزار متقاضي در سال 2013 ميلادي به کم‌تر از 324 هزار متقاضي کاهش يافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار