با پیشرفت 80 درصدی نخستین كشتی پژوهشی اقیانوس پیمای ایران بهره برداری از نخستین كشتی پژوهشی اقیانوس پیمای ایرانی به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم وحید  احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در بیست و دومین همایش ارگان‌های دریایی ایران در پژوهشگاه شیمی و مهندسی ایران با بیان اینكه ظرفیت‌های علمی، پژوهشی مفیدی در بخش علوم دریایی در كشور ایجاد شده است، اظهارداشت: ایجاد گروه علوم و فنون دریایی در شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم، تدوین سند ملی علوم دریایی و ایجاد كمیته ملی پژوهش‌های اقیانوس شناسی نشان می‌دهد كه ظرفیت خوبی در آموزش و پژوهش علوم دریایی در كشور ایجاد شده است. 

وی افزود: مجوز ایجاد مركز منطقه‌ای اقیانوس شناسی غرب آسیا از سازمان یونسكو اخذ شده و كمیته ملی اقیانوس شناسی نیز در زیر مجموعه كمیسیون ملی یونسكو در ایران ایجاد خواهد شد. 

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم افزایش مقاطع تحصیلات تكمیلی، مراكز پژوهشی متعدد و انباشتگی تجربیات سال‌های قبل و پس از انقلاب اسلامی را پتانسیل زیادی برای توسعه علوم دریایی ذكر كرد. 

وی با اشاره به اینكه در دولت یازدهم گشایش مناسبی در حوزه روابط بین الملل ایجاد شده است ، بر توسعه و گسترش همكاری‌های علمی و بین المللی تاكید كرد. 

احمدی تصریح کرد: امیدواریم با همگرایی و هم افزایی وزارت علوم و حوزه دریا نقشه راه و برنامه قوی اجرایی برای توسعه صنعت دریایی تدوین شود. 

وی افزود: هم اکنون مرزبندی‌ها در تمامی حوزه‌ها و علوم برداشته شده و دیگر نباید حوزه‌های اقتصادی را از هم تفکیک کرد. 

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم وی در خاتمه با بیان اینکه برگزاری این همایش‌ها نشان دهنده هم افزایی و هم گرایی در صنعت دریایی کشور است اظهار داشت خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار مناسب و بالایی در حوزه حمل و نقل دریایی خصوصا در حوزه خلیج فارس، دریای عمان و منطقه خزر وجود دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار