هیچ بخشی از نمایشگاه قرآن حذف نشده است و صرفاً فروش محصولاتی مانند چادر، تسبیح، انگشتر را نداریم؛ اما در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه به این مقوله مهم پرداخته می‌شود

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برزین ضرغامی با اشاره به برگزاری این دوره از نمایشگاه قرآن در باغ‌موزه دفاع مقدس، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه قرآن در باغ‌موزه دفاع مقدس اتفاق بسیار خوبی است که امسال برای نخستین‌بار رخ داده است و این امر هم برای پرداختن به قرآن و هم برای پرداختن به ارزش‌هایی که شهدای دفاع مقدس برای آن جانفشانی کرده‌اند بسیار ارزشمند است.
 
قائم‌ مقام بیست‌ و‌ دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: باغ‌موزه دفاع مقدس با وجود همه ویژگی‌های خوبی که دارد و همکاری‌هایی که شهرداری برای برگزاری نمایشگاه انجام داده؛ اما به هر حال بیشتر بخش‌های نمایشگاه در فضای باز است که البته فضای باز هم بسیار زیبا است و سعی کردیم در طراحی‌های انجام شده زیبایی فضا و زیبایی باغ موزه حفظ شود.
 
وی افزود: بیست‌و دومین دوره نمایشگاه قرآن، ساختار مشخصی دارد که سعی کردیم در درون این ساختار به کیفیت بپردازیم به طور مثال بخش هنری نمایشگاه قرآن که مخاطب زیادی دارد و تعداد هنرمندان قرآنی هم زیاد هستند و در این بخش تمام تلاش ما بر این بوده که ورود تمامی فعالیت‌ها و رشته‌های هنری را به نمایشگاه قرآن تعریف کنیم تا آثاری که به نمایشگاه وارد می‌شوند آثار برتر باشند.
 
ضرغامی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن باید بهترین و کیفی‌ترین آثار را به نمایش بگذارد، عنوان کرد: هرچند که فعالیت‌های مختلفی در حوزه هنر و سایر حوزه‌ها انجام می‌شود؛ اما از داوران و مسئولان بخش‌های مختلف خواسته‌ایم که آثار با کیفیت در نمایشگاه قرآن عرضه شود. نمایشگاه محلی برای عرضه بهترین‌ها، شاخص‌ترین‌ها و برگزیده‌ترین‌ها باشد. نمایشگاه قرآن باید میزان و تراز فعالیت‌های قرآنی کشور باشد.
 
وی در این بخش از سخنان خود با بیان اینکه بخش مکتوب از دیگر بخش‌های مهم نمایشگاه قرآن است گفت: هرساله یک نگاهی به کارنامه نشر قرآنی کشور صورت می‌گیرد و آثاری که طی یک ساله چاپ شده در نمایشگاه قرآن به نمایش گذاشته می‌شود که این آثار شامل چاپ قرآن، کتاب‌های قرآنی و ... می‌شود. علاوه بر این در بخش نشر مکتوب، امسال توجه به تفاسیر قرآن نیز داشته‌ایم و در بخش نشر مکتوب نمایشگاه قرآن، تفاسیر شیعی قرآن که از ابتدا تا سال‌های اخیر چاپ شده، عرضه می‌شود.
 
آثار مکتوب در دو بخش نمایش و فروش عرضه می‌شود
 
قائم‌مقام بیست‌ودومین نمایشگاه قرآن با اشاره به حضور پایان‌نامه‌های قرآنی در بخش نشر مکتوب گفت: پایان‌نامه‌های قرآنی، نشریات قرآنی و روزنامه‌ها و مطبوعات قرآنی نیز در حوزه مکتوب نمایشگاه قرآن، عرضه می‌شود. همچنین نمایش قرآن‌ها و نسخه‌های خطی که در موزه‌ها و کتابخانه‌ها نگهداری می‌شوند نیز بخشی از آثار مکتوبی است که در نمایشگاه قرآن به نمایش گذاشته می‌شود.
 
در این بخش از برنامه افق، محمدرضا پورمعین، مجری‌ ـ کارشناس برنامه اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که طی سال‌های گذشته در نمایشگاه قرآن وجود داشت این بود که گاهی اوقات نمایشگاه و فروشگاه با هم بود و همین مسئله باعث می‌شد که غرفه‌ها شلوغ شود و از حالت نمایشگاهی خارج شود و همچنین ازدحام در بخش‌ها باعث خستگی شود.
 
برزین ضرغامی مجددا تاکید کرد که ما چیزی را از نمایشگاه قرآن حذف نکردیم. اگر چادرفروشی‌‌ها نماد قرآنی هستند در این شهر چادرفروشی‌ کم نیست؛ اما واقعیت این است که در حوزه عفاف و حجاب هم نشست تخصصی برگزار می‌کنیم هم از کارشناسان این حوزه دعوت می‌کنیم و هم آثار مکتوب را عرضه می‌کنیم؛ اما اقدامی که امسال حذف کرده‌ایم، بازار فروش حوزه عفاف و حجاب بوده است زیرا در بخش فروش‌ها خیلی‌ها می‌آمدند و کارهایی برضد اهداف نمایشگاه انجام می‌دادند.
 
وی افزود: خیلی از فعالیت‌هایی که در حوزه فروش عفاف و حجاب عرضه می‌شد، موجب می‌شد تا این بخش از نمایشگاه قرآن فاصله بگیرد تا جایی که خیلی از افراد به ما مراجعه کرده‌اند که ما می‌خواهیم عسل‌فروشی، انارفروشی که در قرآن هم هست بیاوریم و ما سال‌های قبل هم بوده‌ایم.
 
قائم‌مقام بیست‌ودومین نمایشگاه قرآن عنوان کرد: سیاست ما از ابتدا کیفیت بوده که با همان روال جلو می‌رویم. هیچ چیزی از نمایشگاه قرآن حذف نشده است و اگر بخش چادرفروشی، تسبیح‌فروشی و سایر بخش‌های فروش را حذف کرده‌ایم، صرفا به این دلیل بود که این بخش‌ها از اصل نمایشگاه قرآن فاصله می‌گرفت.
 
وی درباره سایر بخش‌های نمایشگاه قرآن گفت: در نمایشگاه قرآن امسال بخش‌های ویژه فعالیت دانشجویان، دانش‌آموزان، حوزه‌های علمیه، مشاوره قرآنی و ... در نظر گرفته شده است که در بخش حوزه‌های علمیه، تلاش داریم فعالیت‌ها و توانمندی‌های حوزه عرضه شود و امسال سعی کردیم به بحث‌های موضوعی نزدیک شویم، هرچند که سخت است اما باید این اتفاق رخ دهد.
 
ضرغامی درباره ساعت کار نمایشگاه قرآن گفت: بیست‌ودومین نمایشگاه قرآن سه‌شنبه، سوم تیرماه، مصادف با 26 ماه شعبان در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود که ساعت کار نمایشگاه نیز از ساعت 18 تا 24 خواهد بود.
 
وی ادامه داد: برنامه دیگری که با نمایشگاه قرآن همزمان شده «شب‌های شیدایی» است که این برنامه یک جُنگ شادی با موضوع دفاع مقدس است. آنچه که در برنامه شب‌های شیدایی امسال پخش می‌شود فعالیت‌هایی است که هم به حوزه دفاع مقدس هم به حوزه فعالیت‌های قرآنی می‌پردازد.
 
ضرغامی عنوان کرد: نمایشگاه قرآن امسال قبل از شب‌های قدر به پایان می‌رسد که این تصمیم هم براساس نظرخواهی‌های انجام شده در بین دوستان قرآنی انجام شد و جامعه قرآنی اعلام کردند که نیازی نیست که نمایشگاه قرآن یک ماه باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نمایشگاه ، باغ ، موزه ، دفاع ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار