حمله سایبری هکرهای روسی به بیش از هزار نیروگاه در کشورهای اروپایی و آمریکا کنترل آن را در دست هکرها قرار داده است .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از اسکای نیوز ؛ گروهی از هکرهای روسی با نام مستعار "‌خرس پرانرژی"‌ بیش از صدها نیروگاه انرژی را در کشورهای اروپایی هدف حمله سایبری قرار داد . به گفته این هکرها ،‌این حملات سایبری آنها را قادر می سازد کنترل این نیروگاه ها را بدست بگیرند . 

محققان امنیت سایبری معتقدند که اهداف پشت پرده این حملات سایبری جاسوسی های اینترنتی است اما بر اساس اظهارات هکرها نرم افزار تخریبی آنها این اجازه را می دهد که کنترل نیروگاه ها را از راه دور داشته باشند . 

اسکای نیوز نوشت :‌این حمله سایبری این اجازه را به هکرها می دهد که اقدام به تخریب تاسیسات نیروگاهی کرده و یا در روند انتقال نیرو به منازل مسکونی یا اماکن تجاری و تولیدی اخلال ایجاد شود . 

به گفته محققان و کارشناسان امنیت سایبری ،‌ این حملات به بیش از هزار شرکت ، کارخانه و نیروگاه در 48 کشور غربی انجام شده و نخستین مورد آن در آوگوست 2012 صورت گرفته است . 

یکی از شرکت های آمریکایی واقع در کالیفرنیا اعلام کرده است که هر از گاهی شاهد حملات سایبری پیچیده و غیرمنتظره ای به بخشهای سلامت و درمان ،‌ پیمانکاری و نمایندگی های دولتی در کارخانه هستند . 

"‌سیمن تک"‌شرکت امنیت سایبری و کامپیوتری عنوان کرده است که گروهی از هکرها با نام مستعار " سنجاقک "‌ توانایی کنترل ازراه دور برخی سیستم های تامین نیرو را بدست گرفته اند. به گفته مقامات این شرکت ، اپراتورهای تامین کننده نیرو ،‌شرکت های بزرگ تولید و انتقال برق ،‌ اپراتورهای خطوط انتقال نفت و کارخانجات تولید ادوات صنعتی مورد استفاده در نیروگاه های انرژی هدف اصلی حملات "‌سنجاقک "‌ می باشد . 

گفتنی است آمریکا ، اسپانیا ،‌فرانسه ،‌ایتالیا ، آلمان ،‌ ترکیه و لهستان بیش از سایر کشورها مورد حملات سایبری هکرها قرار گرفته اند . 



انتهای پیام /
برچسب ها: حمله ، سایبری ، کشور ، روسیه ، غرب ، نیروگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار