روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز در گزارشی نوشت که کُرد‌ها به حمایت ایران و ترکیه نیاز دارند تا بتوانند به رویای خود دست پیدا کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز در گزارشی در خصوص مسئله اختلاف‌برانگیز "استقلال منطقه کردستان" از عراق نوشت: کُردهای عراق برای استقلال به تأیید ایران و ترکیه نیاز دارند و بدون توجه به این مسئله استقلال آن‌ها در حد یک رویا باقی می‌ماند.

کردپرس به نقل از روزنامه فایننشال‌تایمز نوشت مقابله با داعش باید اولویت عراقی‌ها باشد و کردها می‌توانند پس از شکست داعش، درباره ماندن در عراق تصمیم بگیرند.

این روزنامه نوشت در صورت تقسیم عراق به سه منطقه مستقل شیعی، سنی و کردنشین، این منطقه سال‌ها شاهد درگیری و خونریزی میان قومیت‌ها خواهد بود.

فایننشال‌تایمز در ادامه، تشکیل دولت اکثریت سیاسی با حضور همه رهبران جوامع مختلف در عراق را امری ضروری دانست و تاکید کرد که قدرت‌های جهانی باید کُردها را برای حضور در فرایند دولت عراق تحت فشار بگذارند.

"قباد طالبانی" معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق مدعی شده است، عراق و حامیان خارجی اش اگر خواهان بقاء کشورند، باید از نظام متمرکز حکومت صرف نظر کنند. 

طالبانی در مصاحبه با فایننشال تایمز ادعا کرد: باید این تصور را فراموش کرد که یک دولت مرکزی می تواند بر این کشور حکومت کند. ما آنرا پشت سرگذشتیم و آزمودیم. 

مسعود بارزانی رئیس کی آر جی و حزب حاکم دموکرات کردستان در آن منطقه هفته گذشته علنا گفت که کرکوک تحت کنترل کردستان باقی خواهد ماند و استقلال ممکن است نزدیک باشد، اشاره به اینکه ممکن است زمان برای همه پرسی درباره آن مسئله فرا رسیده باشد.

طالبانی، در موضعی محافظه کارانه تر گفت که کردها هنوز امیدوارند با بغداد به توافق برسند.

طالبانی گفت: ما سعی داریم امور عراق پیش برود و به مشارکت در فرآیند سیاسی در بغداد ادامه می دهیم. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار