پایگاه اینترنتی رادیو بین المللی فرانسه در مطلبی به قلم "سیاوش قاضی" نوشت حضور یک شرکت آمریکایی در ایران تحولی بزرگ است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، به نوشته پایگاه اینترنتی رادیو بین المللی فرانسه، در حالی که ایران و قدرت های بزرگ آخرین تلاش خود برای دستیابی به توافق نهایی در مورد پرونده هسته ای ایران را آغاز کرده اند، یک شرکت آمریکایی از امضای توافق اولیه برای سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلاری در ایران خبر داد. این خبر در حالی منتشر شده است که به طور رسمی هیچ شرکت آمریکایی به دلیل تحریم های اعمال شده علیه ایران حق سرمایه گذاری در این کشور را ندارد. با این حال شرکت آمریکایی World Eco Energy توافقنامه اولیه ای برای سرمایه گذاری یک میلیارد و دویست میلیون دلاری با ایران امضا کرده است. این سرمایه گذاری برای ساخت نیروگاه تولید برق با سوخت زباله های خانگی است. این طرح باید از ماه سپتامبر اغاز شود. اما در عین حال نیازمند مجوز دولت آمریکا و لغو تحریم ها علیه ایران به ویژه تحریم هایی است که از سوی آمریکا اعمال شده است. 

این گزارش افزود: ایران هم اکنون در حال مذاکره با قدرت های بزرگ به ویژه آمریکاست تا به توافق نهایی در مورد برنامه هسته ای خود دست یابد. این توافق باید ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را تضمین کند و در عین حال اجازه خواهد داد تمامی تحریم های اقتصادی بین المللی علیه ایران لغو شود. 

در پایان این گزارش آمده است: ورود یک شرکت آمریکایی به ایران یک تحول بزرگ واقعی است. در واقع ایران و آمریکا از سی و پنج سال پیش هیچ رابطه دیپلماتیکی ندارند. با این حال از سال گذشته و در پی پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران به عنوان چهره ای میانه رو، ایران و آمریکا روند بهبود روابط را آغاز کرده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار