معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شش میلیون و200شاخه گل رز زینتی از ابتدای امسال با رنگ های متفاوت در گلخانه های این استان برداشت شده است.

ابوالحسن صداقت کیش در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  با بیان اینکه این میزان گل سرشاخه رز در19واحد گلخانه ای کهگیلویه و بویراحمد برداشت شده است افزود: هجده واحد گلخانه ای این استان در شهرستان بویراحمد و یک واحد تولید گل رز در شهرستان دنا فعال است که 124 نفر در گلخانه های تولید گل رز مشغول بکار هستند.
 صداقت کیش وسعت گلخانه های کهگیلویه و بویراحمد را پنج هکتار برآورد کرد و گفت: 95در صد از تولیدات گل رز این استان در بازار گل رز تهران به فروش می رسد و مابقی در بازارهای داخلی این کهگیلویه و بویراحمد مصرف می شود و ارزش ریالی تولید گل رز این استان را 60 میلیارد ریال برآورد کرد.
وی گفت: به کسانی که متقاضی راه اندازی گلخانه های جدید باشند در صورت تامین پنج هزار هکتار زمین 10 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با نرخ سود 12 در صد پرداخت می شود.
دلسیوتنا، فیستا، آوالانچ، ردوان، تابسان، اورانجیوس، آنجلینا و سامورایی از مهمترین ارقام گل رز تولید شده در کهگیلویه و بویراحمد است./س

برچسب ها: گل ، رز ، برداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.