مدیر منابع آب مشگین‌شهر گفت: با رهاسازی آب در سد سبلان به میزان پنج متر مکعب در هر ثانیه نسبت به آبیاری مزارع و کشتزارهای شهرستان مشگین‌شهر اقدام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمد فرجی دیروز در جلسه بررسی مشکلات باغداران و زارعان پایین دست سد سبلان در مشگین‌شهر اظهار داشت: ما با توجه به کمبود منابع آب در روستاهای مشگین‌شهر و کاهش بارندگی‌ها در کمک به روستاییان این رهاسازی را به صورت محدود انجام می‌دهیم تا مزارع از خطر خشکسالی و نابودی رهایی پیدا کند.

وی با بیان اینکه آب رها شده در کانال‌ها و رودخانه قره‌سو جاری شده و زارعان و باغداران می‌توانند از این منبع آبی استفاده کنند، تصریح کرد: امیدواریم این رهاسازی به بهره‌برداری درست و اصولی کشاورزان و باغداران منجر شود.

مدیر منابع آب مشگین‌شهر با بیان اینکه در تلاش هستیم تا بخشی از آب سد ستارخان را در محدوده اهر به کشاورزان و زارعان بهره‌بردار این منطقه اختصاص دهیم، گفت:‌ در حال رایزنی با مسئولان آذربایجان‌شرقی هستیم تا در این زمینه اقدامات و فعالیت‌های جدی انجام شده و در حد وسع و توان از منبع عظیم جاری در این سد استفاده شود.

وی همچنین به مدیریت جامع منابع آبی و رفع بحران‌های ناشی از کمبود بارندگی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: ما با کاهش روان آب‌ها و حتی منابع آبی جمع‌آوری شده در پشت سدها روبه‌رو هستیم که ضرورت دارد در این حوزه اقدامات جدی با راهکارهای منطقی انجام شده و فعالیت‌های مثبت را در پیشبرد امور شاهد و ناظر باشیم.

فرجی کل ظرفیت منابع آبی شهرستان را 346 میلیون متر مکعب اعم از آب سطحی و زیرزمینی بیان کرد و گفت:‌ از حجم آبی یاد شده از طریق 113 رشته قنات و یک‌هزار و 385 حلقه چاه در مجموع 31 میلیون متر مکعب در حال حاضر به مصرف می‌رسد.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: مشگین ، شهر ، رهاسازی ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.