دامنه قاچاق بیشتر بروی داروهای تبلیغاتی از جمله چاقی و لاغری، ترک اعتیاد،درمان بی خوابی و مواردی از این قبیل است که مصرف کنندگان باید هوشیاری لازم را در خصوص تهیه این نوع فرآورده‌های دارویی داشته باشند.

سید جمال سعید واقفی عضو هیات مدیره انجمن علمی داروسازان ایران درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو نظارت جدی بر بازار دارویی کشور دارد، گفت : مبارزه با قاچاق داروها طی یک دهه اخیر پویا بوده و دامنه قاچاق بر روی داروهای اساسی نیست . 
  
وی با اشاره به وفور قاچاق دارو در خصوص مکمل ها گفت:وزارت بهداشت با تهیه برچسب های اصالت برای تایید صحت و سلامت انواع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و داروهای وارداتی و مکمل ها نظارت خود را به عنوان متولی سلامت مصرف کنندگان انجام داده است و مابقی کار برعهده سازمان مبارزه با کالا و قاچاق است. 
  
وی با تاکید بر اینکه افراد برای تهیه انواع مکمل ها باید به مراکز رسمی مانند داروخانه ها مراجعه کنند خاطرنشان کرد: شرایط نگهداری فرآورده های غذایی و دارویی صحت و سلامت آنها را تضمین می کند بنابراین تهیه این محصولات از مجاری غیر قانونی مخاطرات زیادی را برای سلامت مصرف کنندگان بدنبال دارد. 
 
به گفته دکتر واقفی علاوه بر نظارت متولیان امر لازم است، سطح آگاهی های مصرف کنندگان نیز افزایش یابد و فرهنگسازی لازم در خصوص تهیه اقلام دارویی از مجاری رسمی و با حضور پزشک داروساز انجام شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.