با چاقی، از پا می‌افتید

تمام وزن بدن از زانو عبور می‌کند و به همین دلیل فشاری که بر زانو وارد می‌شود، بصورت تصاعدی بر مفصل زانو هم وارد می‌شود. بنابراین چاقی و اضافه وزن، آسیب جدی به زانوها وارد می‌کند.

سید کاظم چابک جراح زانو و آسیب‌های ورزشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: قد و وزن افراد مختلف، با توجه به شاخص توده بدنی (BMI) مشخص می‌شود و تعیین میزان چاقی یا اضافه وزن، با توجه به BMI بدن و جنسیت و سن افراد است ولی بطور کلی چاقی و اضافه وزن موجب بروز ساییدگی در مفصل زانو می‌شود.

این متخصص جراحی زانو ادامه داد: چاقی و اضافه وزن یک مشکل جدی برای اقدام به انجام عمل جراحی زانو است. بنابراین به بیماران توصیه می‌شود قبل از انجام عمل جراحی زانو، با اقداماتی مانند ورزش، فیزیوتراپی، مصرف دارو و کاهش وزن، شرایط را برای انجام عمل جراحی زانو، مساعد کنند.

چابک در پایان تاکید کرد: به ازای هر یک کیلوگرم کاهش وزن، 10درصد از مشکلات زانو که شامل درد زانو و ساییدگی مفصل زانو است، کاهش پیدا می‌کند. بنابراین اولین و مهترین عامل کمک کننده در کاهش درد و مشکلات مربوط به زانو، کاهش وزن حتی به میزان 1 کیلوگرم است.


انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار