ماهی‌ها آن قدرها که فکر می‌کنید کم حافظه نیستند

تحقیقات جدید نشان می‌دهد برخی ماهی‌ها قادرند تا 12 روز جای غذاها را به یاد داشته باشند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ برخی مردم تصور می کنند ماهی‌ها حافظه ضعیفی دارند. اما تحقیقات جدید دانشمندان کانادایی نشان داده است نوعی از ماهی قادر است تا 12 روز جای غذای خود را به خاطر بسپارد.

طی آزمایشی وقتی ماهی‌ها مجددا به سمت غذای خود حرکت کردند، یک نرم افزار رد گیری حرکت مسیر آنها را ارزیابی کرد و نشان داد که آنها محل غذای خود را می‌دانند.

در این تحقیقات که بر روی آکواریم سی شیلد ها انجام شد، طی سه روز به هر ماهی 20 دقیقه برای تغذیه آموزش داده شد تا به محدوده خاصی وارد شده و فقط در آنجا تغذیه کند.  پس از آن یک دوره‌ی 12 روزه به آنها استراحت داده شد تا از هرجا که می‌خواهند تغذیه کنند. سپس مجددا آنها را به محیط آموزشی برگردانده و رفتار آنها را مورد بررسی قرار دادند.

دانشمندان معتقدند ماهی‌های سیشیلد می‌توانند آموزه‌های خود را تکرار کرده و حتی به صورت معکوس انجام دهند.

تروور همیلتون از موسسه مک اوان میگوید: حکایات زیادی درباره‌ی با هوشی این ماهی‌ها وجود دارد. برخی معتقدند این ماهی‌ها حتی همراه آنان تلویزیون نگاه می‌کنند.

ماهی‌های سیشیلدی که می‌توانند جای غذای خود را به یاد داشته باشند برتری زیادی نسبت به سایر ماهی‌ها دارند. چرا که اگر آنها جای خاصی را با غذای خاصی به یاد داشته باشند دیگر نیازی به گشتن ندارند و میتوانند به آنجا بازگردند.

سیشیلدهای وحشی رژیم غذایی خاصی دارند که شامل کرم‌ها و ماهی‌های کوچک، حشرات و گیاهان است که آنها می‌توانند محل تجمع‌شان را در یاد داشته باشند.


انتهای پیام/
برچسب ها: ماهی ، هوش ، حافظه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار