مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از مشاهده لکه‌های خشکسالی در استان کرمانشاه خبر داد و گفت:بر اساس شاخص SPI که از شاخص‌های هواشناسی است، استان کرمانشاه در شرف خشکسالی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ، تورج همتی با بیان اینکه لکه‌های خشکسالی مشاهده شده در استان از میانگین بلند مدت بیشتر است، گفت: خشک شدن و کاهش دبی چشمه‌ها مشکلات کم آبی و کم غذایی برای حیات وحش استان ایجاد کرده است.

وی بااشاره به اینکه14 اکیپ برای مقابله با خشک‌سالی در استان کرمانشاه فعال شده اند گفت: تأمین آب و آب‌رسانی با تانکرهای مخصوص حمل آب برای حیات وحش استان کرمانشاه از اقدامات صورت گرفته برای نجات گونه‌های حیات وحش بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: توزیع منابع آبی سالم در زیست‌گاه‌های قرآویز در شهرستان سرپل‌ذهاب و بیستون در شهرستان کرمانشاه و لای‌روبی و تأمین برخی از آبشخورهای و اقدام به‌موقع برای نجات جانوران در دست اقدام است.

همتی تصریح کرد: تاکنون گزارشی از تلف شدن گونه‌های حیات وحش در استان کرمانشاه دریافت نشده و با اقدامات فوق برای جلوگیری از ورود تلفات به گونه‌های استان تلاش خواهیم کرد.

این مسئول بیان داشت: آثار خشکسالی در استان کرمانشاه بیشتر خود را به‌شکل خشک شدن چشمه‌ها و یا کاهش دبی آن‌ها و نیز کاهش زادآوری حیات وحش خود را نشان داده است./ب

برچسب ها: لکه ، خشکسالی ، کرمانشاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.