منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان درصدد استفاده از توان بسیج سازندگی در زمینه حفاظت از اراضی ملی در سطح استان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: ادارات منابع طبیعی در همه شهرستان‌های استان زنجان و در تمام حوزه‌ها با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه‌اند.


اسکندری افزود: آتش‌سوزی‌ها و حریق در مراتع و سایر عرصه‌های منابع طبیعی معمولا همه ساله در ماههای تیر تا مهر بیشتر از سایر مواقع اتفاق می‌افتد.


وی با بیان اینکه همه ساله با افزایش میزان مسافرت‌ها شاهد افزایش وقوع حریق در مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی هستیم، تصریح کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته با کاهش میزان مسافرت‌ها در ماه رمضان از تعداد آتش‌سوزی‌های رخ داده در عرصه‌های منابع طبیعی استان زنجان کاسته شده است.


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، بیان کرد: اکنون در مجموع تعداد 30 نفر در بخش حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی استان در حال فعالیت هستند که  طی امسال از تعداد سربازهای مشغول در این بخش نیز کاسته شده که این افراد برای بخش گسترده‌ای همچون بخش حفاظت بسیار محدود است.


اسکندری اضافه کرد:باید برای مقابله با حریق در مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی و به منظور پخش برنامه‌های مناسب در این زمینه با صدا و سیما هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.


وی به اقدامات صورت گرفته در زمینه حفاظت از اراضی ملی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی امسال با 10 موتور سوار به منظور حفاظت از اراضی ملی قرارداد بسته شده است که این اقدام تاثیر بسزایی در این راستا داشته است.


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تصریح کرد:استفاده از توان بسیج سازندگی در زمینه حفاظت از اراضی ملی موضوع دیگری است که در حال پیگیری هستیم که در صورت توافق تعداد 40 نفر نیرو به منظور فعالیت در زمینه حفاظت از اراضی ملی در اختیار اداره‌کل منابع طبیعی استان زنجان قرار دهند.


این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد:با جذب نیروهایی که قبلا آزمون استخدامی برای آنها برگزار شده و به دلیل کمبود اعتبارات تاکنون جذب نشده‌اند، بخشی از مشکل کمبود نیروی انسانی در ادارات منابع طبیعی استان زنجان برطرف شود.


اسکندری در پایان به مشکل کمبود خودرو در اداره کل منابع طبیعی استان زنجان اشاره و خاطرنشان کرد:در حال حاضر حدود 40 دستگاه خودرو در این اداره‌کل مستقر است که 10 دستگاه از این تعداد به دلیل تمام شدن عمر مفیدشان برای فروش کنار گذاشته شده‌اند و از طرفی به دلیل کمبود اعتبارات امکان به خودرو از بخش خصوصی نیز وجود ندارد.



انتهای پیام/

برچسب ها: بسیج ، سازندگی ، حفاظت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.