سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران از برپایی 70 پایگاه مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور و موسسات آموزش عالی خبر داد.

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به شروع اعلام نتایج کنکور و آغاز انتخاب رشته گفت: هر ساله همزمان با اعلام نتایج کنکور، مراکز و مؤسسات غیر مجاز به صورت قارچ‌گونه رشد کرده و با تبلیغات غیر واقعی سعی در جذب خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای انتخاب رشته می‌نمایند و مبالغ غیر متعارف را مطالبه می‌کنند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه این افراد تخصص و اطلاعات جامع را در این خصوص ندارند، بزرگترین آسیب را به آینده و سرنوشت دانش‌آموزان وارد می‌کند که گاهی این صدمات جبران‌ناپذیر است.

لذا آموزش و پرورش شهر تهران، با برپایی 70 پایگاه مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور و مؤسسات آموزش عالی ، امکان انتخاب رشته مطمئن را تسهیل نموده است.

ثقفی در ادامه با اشاره به ویژگی این پایگاه‌ها بیان داشت: در این پایگاه‌ها بیش از 150 نفر از زبده‌ترین مشاوران آموزش و پرورش شهر تهران که آموزش‌های لازم را دیده‌اند و بر اساس جدید‌ترین اطلاعات کد رشته‌ی شهرها و دانشگاه‌ها و با استفاده از نرم‌افزار‌های تخصصی این موضوع، اطلاع لازم را به داوطلبان ارائه می‌نمایند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص هزینه‌ی ارائه‌ی مشاوره نیز گفت: هزینه‌ی این خدمات حدود 50 هزار تومان است و برای خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان ،‌ آزادگان و فرهنگیان تخفیف ویژه تا 50 درصد در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین دانش‌آموزان تحت پوشش مراکز خیریه، کمیته امداد و بهزیستی با ارائه معرفی‌نامه، از تخفیف ویژه بهره‌مند خواهند شد.

وی در ادامه تأکیدکرد: لازم به ذکر است هیچ مرکز و مؤسسه‌ای به جز پایگاه‌های مجوز دار آموزش و پرورش شهر تهران که فهرست ، آدرس و شماره تماس آنها در سایت www.Tehranedu.ir قابل مشاهده است، مجاز به تأسیس پایگاه انتخاب رشته نخواهند بود.

ثقفی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در این پایگاه‌ها از جدید‌ترین نرم‌افزار‌های به روز شده استفاده می‌شود و راهنمایی و مشاوره لازم به دانش‌آموزان ارائه می‌گردد ، کمک زیادی به تسهیل انتخاب رشته بر اساس آگاهی، برایشان فراهم می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: همزمان ، تخصص ، انتخاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
میلاد
۰۱:۰۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
سلام . انتخاب رشته فقط انتخاب رشته دکتر نکویی و استاد علی سلیمانی
آخرین اخبار