امروز مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد، احمدی مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارشاد برگزار شد.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی ؛  در این مراسم حسین نوش آبادی معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اظهار داشت: مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک امانت است و باید دقت کرد شخصی که مسئولیت قبول می کند، دچار غرور نشود و فردی که عزل می شود نیز دچار دل نگرانی نشود.
 
 وی با بیان اینکه مدیریت در نظام اسلامی، مسئولیت پذیری و خدمتگزاری است و باید به نحو احسن انجام شود، ادامه داد: باید دقت کرد مسئولیت به افرادی واگذار شود که واجد شرایط باشند.
 
 معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مدیریت در نظام اسلامی با نگاه رفاقتی و دوستی منافات دارد و باید با توجه به صلاحیت و شایستگی اجتماعی و فردی افراد انجام شود.
 
 وی با بیان اینکه اگر تغییر و تحولی در نظام انجام می شود به معنای آن نیست که مدیران سابق شایستگی ندارند، ادامه داد: تغییر و تحول به معنای ناکارآمدی نیست، بلکه به دلیل اقتضای شرایط جاری است.
 
 نوش آبادی با تاکید بر اینکه همچنان از مدیران قبلی حمایت می کنیم و شاید آنها را در مناصب دیگری بکار بگیریم، گفت: مدیران جدید نیز باید با برنامه های دولت همراه باشند.
 
دراین مراسم همچنین محمد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان داشت :برای اینکه بتوانیم قضاوتی درست درخصوص یک منطقه داشته باشیم، باید سابقه و وضعیت فعلی آن را به طور کامل بشناسیم.
 
 وی با اشاره به اینکه دومین مدرسه جدید ایران بعد از دارالفنون در بیرجند تاسیس شده است، افزود: با بررسی گذشته استان در می یابیم که این استان شخصیت های فراملی زیادی تحویل کشور داده است به گونه ای که پنج پدر علوم مختلف، از خراسان جنوبی بوده اند.
 
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با انتقاد از اینکه پیشینه استان به خوبی به مردم معرفی نشده است، یادآور شد: برای اینکه بتوانیم آینده خوبی برای استان رقم بزنیم باید گذشته خود را به کشور معرفی کنیم.
 
 وی با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی دیربازده هستند، از مدیران خواست در برنامه ها صبر پیشه کرده و به جامعه با نگاه شخصی نگاه نکنند.
 
 حسینی افزود: اگر به مسائل حاشیه ای توجه کنیم و به اصل موضوع توجه نکنیم، زیان اصلی متوجه استان خراسان جنوبی می شود.
 
 وی از هنرمندان، مسئولان و مردم استان خواست با مدیرکل جدید همراه و همفکر بوده و نظرات خود را برای اجرای هرچه بهتر برنامه ها به وی ارائه دهند.  
 
در ابتدای مراسم همچنین محمد مطهری فر، مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز  گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان از حداقل اعتبارات برخوردار است ولی حداکثر انتظارات از آن برای انجام کارهای فرهنگی از سوی مسئولان و مردم می رود.
 
وی به کمبود اعتبارات فصل 5 این اداره کل در پنج سال گذشته اشاره کرد و گفت: در طول پنج سال گذشته ا محل اعتبارات فصل 5 تنها 200 میلیون تومان به این نهاد اختصاص یافت که این رقم در مقایسه با استانهای مشابه بسیار کم و ناچیز بوده است.
 
 وی تاکید کرد: بدون شک مناعت طبع هنرمندان استان خراسان جنوبی باعث شد که برنامه های فرهنگی و هنری استان بر زمین نماند.
 
در پایان مراسم همچنین  احمد محبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم معارفه خود اظهار داشت: خدا را شکر در سالی که بنام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی نام گرفته در دیار اندیشه و هنر و خطه پرورش شعرا و دانشمندان بزرگ توفیق خدمتگزاری نصیبم شده است.
 
وی با بیان اینکه خطه خراسان جنوبی همواره گاهواره تمدنی کهن و نام آورانی همچون سعدالدین نزاری، ابن حسام خوسفی، عبدالعلی بیرجندی و فضلا و علما بوده است، گفت: یقین داریم اگر متولیان هنر سراغ فرهنگ و تمدن اصیلی که هنوز در گوشه و کنار خاوران وجود دارد و سینه به سینه به نسل ما رسیده، نروند از بین ما رخت برخواهند بست.
 
مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم استانی با این پیشینه و منزلت در حوزه فرهنگ وهنر دچار رخوت شود، افزود: باید هنرمندان و شعرا و ادبا پرنشاط و متحد در کنار هم باشند تا بار دیگر شکوفایی و بلند آوازه‌ای این دیار تجربه شود.
 
گفتنی است ؛ در پایان این مراسم احمد محبی به عنوان مدیرکل جدید منصوب و از زحمات محمد مطهری‌فر مدیرکل سابق این مجموعه قدردانی شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: مراسم ، ارشاد ، فرهنگ ، معارفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار