شهرداری تهران در خصوص جنجال‌های اخیر خانه "انتظامی"، "سیمین و جلال" پاسخ داد.

مهدی خاتمی مشاور هنری شرکت توسعه‌ فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به بحث‌های پیش آمده در مورد خانه موزه‌ عزت الله انتظامی گفت: خانه عزت الله انتظامی چند سال پیش توسط شهرداری منطقه‌ یک به مبلغ 3 میلیارد و 400 میلیون تومان خریداری شد، سپس خانه را به شرکت ما واگذار کردند تا این خانه را به موزه تبدیل کنیم.
 
وی ادامه داد: شرکت توسعه‌ فضاهای فرهنگی با همکاری شرکت پویا مهر خانه موزه‌ عزت‌الله انتظامی را ساخت و تحویل شهرداری منطقه‌ یک داد.
 
خاتمی تصریح کرد: اکنون مالک اصلی خانه موزه‌ انتظامی شهرداری است. وی حق اعمال مالکیت ندارد البته صحبت بر این است که رضایت آقای بازیگر را جلب کنیم.
 
وی در خصوص صحبت‌های اخیر بهروز غریب پور و عزت لله انتظامی در روزنامه‌ها بیان کرد: روز اولی که عزت الله انتظامی خانه‌ خود را دید بسیار راضی بود و حتی وی گریه کرد و اکنون این بحث و جدل‌ها در شأن بهروز غریب پور و آقای بازیگر نیست.
 
خاتمی اضافه کرد: اینگونه بحث و جدل‌ها اعتماد عمومی مردم را خدشه دار می‌کند و ما را نیز برای انجام چنین کارهای فرهنگی دلسرد خواهد کرد.
 
وی گفت: حتی در این روزها مجید انتظامی با من تماس گرفت که می‌خواهد از غریب پور شکایت کند به نظر من این مسائل را باید هر چه زودتر تمام کنند. 

خاتمی با اشاره به کافی شاپ بالای خانه‌ موزه‌ عزت‌الله انتظامی خاطر نشان کرد: کافی شاپ بالای خانه‌ عزت الله انتظامی طی مزایده‌ای تا یکسال به نوه‌ی وی اجاره داده شده و حتی ممکن است بعد از یکسال یا تمدید شود و یا به کسی دیگر واگذار شود.
 
وی در خصوص خانه‌ی سیمین و جلال‌آل احمد نیز گفت: خانه‌ی سیمین و جلال آل احمد هم شهرداری منطقه یک خریداری کرده و برای ساخت به شرکت ما واگذار شده و اکنون هم در حال مرمت این خانه هستیم. 

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار