مهمترین عناوین خبری حوزه دانشگاه در هفته‎ای که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، مهمترین عناوین خبری حوزه دانشگاه در هفته‎ای که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

ستاد خبرگزاری علم و فرهنگ در جهاد دانشگاهی افتتاح شد

همزمان با سی‌و چهارمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، ستاد خبرگزاری علم و فرهنگ (سینا) افتتاح شد.


رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب روسای ۵ دانشگاه را تأیید کرد

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با ابلاغ مصوبات این شورا انتخاب روسای ۵ دانشگاه علوم پزشکی را تأیید کرد.


پرکره: باید برای بازگشت به مرجعیت علمی دنیا تلاش کرد

قائم مقام جمعیت حامی عدالت دانشجویان با بیان اینکه جوانان ایران زمین ثابت کرده‌اند که پتانسیل رسیدن به قله‌های علمی را دارند، گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و هدفمند تلاش کرد تا ایران اسلامی دوباره به جایگاه مرجعیت علمی خود باز گردد.


افتتاحیه اولین دوره کشوری "خط امام" در حرم مطهر ثامن الحجج(ع)

افتتاحیه اولین دوره کشوری "خط امام" امروز با حضور " حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد" نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.


موسوی: دیدار مدیران دانشگاه چمران با خاتمی تخلفی دیگر برای وزارت علوم

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: دیدار مدیران دانشگاه شهید چمران با خاتمی دهن کجی وزارت علوم به نهادهای نظارتی از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمایندگان مجلس بود.


ابوترابی‌فرد: شخصیتی که در دبیرستان شکل می‌گیرد نباید با ورود به دانشگاه سیر منفی پیدا کند

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه دوره "خط امام" در حرم رضوی گفت: شخصیتی که در دبیرستان شکل می‌گیرد نباید با ورود در دانشگاه تغییر کرده و سیر منفی پیش بگیرد. ما تغییر و تحول مثبت را قبول داریم، اما تزلزل و رنگ‌باختگی قابل قبول نیست و بی‌ثباتی از شاخصه‌های انسان طیبه و حیات طیبه نیست.


حجت‌الاسلام پناهیان: فتنه 88 سبب استحکام نظام ولایی و رسوایی نفاق شد

استاد حوزه و دانشگاه در افتتاحیه دوره "خط امام" گفت: فتنه 88 فتنه‌ای بود که همگان می‌گفتند از این فتنه 10 سال بیرون نمی‌آییم؛ اما در حقیقت این فتنه سبب استحکام نظام ولایی و رسوایی نفاق شد.


سیدضیاهاشمی: پیشرفتی که متکی بر وابستگی باشد مطلوب نیست

معاون فرهنگی وزیر علوم در افتتاحیه خط امام در حرم رضوی گفت: امروز انقلاب اسلامی به عنوان یک گفتمان بشری مطرح می‌شود و سیل تاریخ بشری به سمت مدرنیزاسیون حرکت کرده و شاهد توسعه اقتصاد، رفاه و ارتباطات هستیم. انقلاب اسلامی یکی از نمادهای پست مدرنیته بوده و این یعنی پیامی فراتر داشته و مهم‌تر از توسعه علمی است.


تحویل نامه اعتراضی کمیته دانشجویی حمایت از مردم غزه به سفارتخانه های کشورهای اسلامی+متن نامه

نامه اعتراضی کمیته دانشجویی حمایت از مردم غزه که از صبح دوشنبه با حضور صدها دانشجو و خبرنگار در برابر سفارتخانه‌های ترکیه و پاکستان به دنبال اعلام حمایت خود از مردم غزه هستند به نمایندگان این سفارتخانه ها تحویل داده شد.


یادگاری: برنامه‌ریزی در دانشگاه‌ باید به سمت تولیدات محصول محور پیش رود

رئیس سابق جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه برنامه‌ریزی در دانشگاه‌ باید به سمت تولیدات محصول محور پیش رود، گفت: این امر در صورتی تحقق می‌پذیرد که تمام مسئولان دولتی و خصوصی با برنامه‌ریزی مناسب تا چند سال آینده تولیدات علمی دانشگاه‌ها را به سمت محصول هدایت کنند.


یدالله جوانی: تضعیف‌کنندگان قوه‌قضائیه می‌خواهند دادگاه را سیاسی جلوه دهند

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: کسانی که به دنبال تضعیف قوه قضائیه باشند بخاطر این است که شاید نگران حکمی است که قرار است صادر بشود. می‌خواهند دادگاه را سیاسی جلوه دهند.


نجابت: لزوم نظارت جدی بر کارهای پژوهشی در کشور

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه متاسفانه نظارت جدی بر کارهای پژهشی صورت نمی‌گیرد، گفت: باید توجه داشته باشیم کارهای علمی صورت گرفته تاکنون چه مشکلی از کشور را حل کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار