جنتی گفت: بر روی نمایشنامه‌ها نظارت می‌شود، نمایشنامه ها از نظر سیاست‌های ما مشکلی ندارد اما در زمان اجرا تخلف می‌شود و این موضوع باید هرچه زودتر اصلاح شود.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تفکیک جنسیتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: تفکیک جنسیتی به تفکیک خانواده‌ها می انجامد و اگر خانواده‌ها بخواهند در یک برنامه‌ی فرهنگی شرکت کنند باید جدا از هم بروند و این موضوع با معیارهای ارزشی هم منافات دارد.

وی ادامه داد: اگرچه تفکیک جنسیتی در ادارات ضرورت دارد و امکانات این موضوع هم وجود دارد اما در فعالیت‌های فرهنگی در سطح جامعه نمی شود تفکیک کرد.

جنتی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص صحبت‌های هنرمندان در ضدیت با انقلاب بیان کرد: سیاست‌های ما روشن است چنانچه کسانی نسبت به انقلاب بی تفاوت و مخالف باشند از حمایت ما برخوردار نیستند.

وی افزود: در ساخت فیلمهایی هم که بر ارزشهای ما منافات دارد هیچگونه حمایت مادی نمی‌کنیم اما فیلمهایی که بر اساس ارزشهای دینی ساخته می‌شود را حمایت مادی و معنوی خواهیم کرد.

جنتی در خصوص وضعیت تئاترهای روی صحنه و آخرین تئاتری که دیده است بیان کرد: متأسفانه این روزها تئاتر ندیده‌ام در واقعه آخرین تئاتری که دیده‌ام نمایش سقراط بود که آن هم فرصت نشد کامل ببینم ولی به هر حال بر روی نمایشنامه‌ها نظارت می‌شود، نمایشنامه ها از نظر سیاست‌های ما مشکلی ندارد اما در زمان اجرا تخلف می‌شود و این موضوع باید هرچه زودتر اصلاح شود.

وی در خصوص مجوز بی بی سی در ایران خاطر نشان کرد: نه استعلامی نه مجوزی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بی بی سی فارسی انگلیسی و عربی داده نشده است.

جنتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت مجوز فیلم "آشغال‌های دوست داشتنی" چگونه است،گفت: این فیلم تاکنون که مجوز نگرفته است و مجوز هم نمی‌گیرد.


 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار