وصیت‌نامه امام(ره)، چراغ راه آیندگان/62

روحانی‌نماهایی که وقت خود را وقف براندازی نظام می‌‌نمایند تا درِ توبه باز است از پیشگاه خداوند عذر بخواهند

وصیت اینجانب به آن طایفه از روحانیون و روحانی‌نماها كه با انگیزه‌های مختلف با جمهوری اسلامی و نهادهای آن مخالفت می‌كنند و وقت خود را وقف براندازی آن می‌نمایند، تا درِ توبه باز است از پیشگاه خداوند عذر بخواهید.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در تاریخ 1368.03.15 یک روز پس از ارتحال حضرت امام خمینى(ره)، متن وصیتنامه، حسب‌الامر ایشان به وسیله رهبر معظم انقلاب اسلامى حضرت آیت‌الله خامنه‏‌اى در مجلس خبرگان براى نخستین بار مفتوح و قرائت گردید.

گزارش کامل این جلسه از طریق رسانه‏‌هاى گروهى پخش شد و متن دستخط وصیتنامه نیز در اختیار امت اسلامى قرار گرفت. 

وصیتنامه امام خمینى(ره) چشمه حکمتى است که از دل مصفا و الهى آن حضرت جوشیده و بر قلم مبارکش جارى گردیده تا حجّتى دیگر بر تبیین سیره عملى آن بزرگوار باشد و راه را پیشاپیش، بر همه شبهات و تردیدها و القائات خنّاسان مسدود کند.

امام خمینى(ره) نگارش وصیتنامه سیاسى و الهى خویش را که در حقیقت پیام جاوید و خلاصه همه وصایا و پیام هاى زندگى ایشان است- در تاریخ 26 بهمن 1361 به پایان رسانده و نسخه‌اى از آن را طى پیامى به تاریخ 22 تیر 1362 نزد خبرگان اولین دوره مجلس خبرگان رهبرى به امانت سپردند.

متن کامل وصیتنامه امام خمینى(ره)، به عنوان پیام جاودانه ایشان در جلد پایانى صحیفه امام(به عنوان آخرین سند) درج شده است.

باتوجه به اهمیت موضوعی این وصیتنامه، علاقه مندان به خواندن وصایای امام(ره) می‌توانند هر روز راس ساعت 6 صبح با مراجعه به سایت باشگاه خبرنگاران، یک مورد از تاکیدات رهبر کبیر انقلاب اسلامی را مطالعه کنند.





توصیه به روحانیون و روحانی‌نماها

وصیت اینجانب به آن طایفه از روحانیون و روحانی‌نماها كه با انگیزه‌های مختلف با جمهوری اسلامی و نهادهای آن مخالفت می‌كنند و وقت خود را وقف براندازی آن می‌نمایند و با مخالفان توطئه‌گر و بازیگران سیاسی كمك، و گاهی به طوری كه نقل می‌شود با پول‌های گزافی كه از سرمایه‌داران بی‌خبر از خدا دریافت برای این مقصد می‌كنند كمك‌های كلان می‌نمایند، آن است كه شماها طرْفی از این غلط كاری‌ها تاكنون نبسته و بعد از این هم گمان ندارم ببندید. بهتر آن است كه اگر برای دنیا به این عمل دست زده‌اید و خداوند نخواهد گذاشت كه شما به مقصد شوم خود برسید تا درِ توبه باز است از پیشگاه خداوند عذر بخواهید و با ملت مستمند مظلوم هم‌صدا شوید و از جمهوری اسلامی كه با فداكار‌ی‌های ملت به دست آمده حمایت كنید، كه خیر دنیا و آخرت در آن است. گرچه گمان ندارم كه موفق به توبه شوید. و اما به آن دسته كه از روی بعض اشتباهات یا بعض خطاها، چه عمدی و چه غیر عمدی، كه از اشخاص مختلف یا گروه‌ها صادر شده و مخالف با احكام اسلام بوده است با اصل جمهوری اسلامی و حكومت آن مخالفت شدید می‌كنند و برای خدا در براندازی آن فعالیت می‌نمایند و با تصور خودشان این جمهوری از رژیم سلطنتی بدتر یا مثل آن است، با نیت صادق در خلوات تفكر كنند و از روی انصاف مقایسه نمایند با حكومت و رژیم سابق.

و باز توجه نمایند كه در انقلاب‌های دنیا هرج و مرج‌ها و غلط‌روی‌ها و فرصت‌طلبی‌ها غیر قابل اجتناب است و شما اگر توجه نمایید و گرفتار‌های این جمهوری را در نظر بگیرید از قبیل توطئه‌ها و تبلیغات دروغین و حمله مسلحانه خارج مرز و داخل، و نفوذ غیر قابل اجتناب گروه‌هایی از مفسدان و مخالفان اسلام در تمام ارگان‌های دولتی به قصد ناراضی كردن ملت از اسلام و حكومت اسلامی و تازه كار بودن اكثر یا بسیاری از متصدیان  امور و پخش شایعات دروغین از كسانی كه از استفاده‌های كلان غیر مشروع بازمانده یا استفاده آنان كم شده، و كمبود چشمگیر قضات شرع و گرفتاری‌های اقتصادی كمرشكن و اشكالات عظیم در تصفیه و تهذیب متصدیان چند میلیونی، و كمبود مردمان صالح كاردان و متخصص و ده‌ها گرفتاری دیگر، كه تا انسان وارد گود نباشد از آنها بیخبر است و از طرفی اشخاص غرضمند سلطنت‌طلب سرمایه‌دار هنگفت كه با رباخواری و سودجویی و با اخراج ارز و گرانفروشی به حد سرسام‌آور و قاچاق و احتكار، مستمندان و محرومان جامعه را تا حد هلاكت در فشار قرار داده و جامعه را به فساد می‌كشند، نزد شما آقایان به شكایت و فریبكاری آمده و گاهی هم برای باور آوردن و خود را مسلمان خالص نشان دادن به عنوان «سهم» مبلغی می‌دهند و اشك تمساح می‌ریزند و شما را عصبانی كرده به مخالفت برمی‌انگیزانند، كه بسیاری از آنان با استفاده‌های نامشروع، خون مردم را می‌مكند و اقتصاد كشور را به شكست می‌كشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار