دولت در زمینه بدهی‌ها از خودش شروع کرده، بطوری که به بانک‌ها و شرکت‌های دولتی تحمیل کرده که بدهی خود را به بانک مرکزی پرداخت نمایند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد نهاوندیان در همایش تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج غیر تورمی از رکود اظهار داشت: نرخ ارز آزاد سابقا غیر قانونی تلقی می‌شد و معاملات غیر رسمی از این به بعد به صورت رسمی صورت خواهد گرفت و دولت تصمیم بر آن دارد که حرکت جدی و آرام را به سمت تک نرخی شدن انجام دهد که تا آن زمان خرید و فروش با ارز غیرقانونی نیست. 

وی تاکید کرد: در بحث تضمین مسائل گشایش بانکی حرکاتی را شروع کردیم.

صحبت‌هایی در جهت همکاری با کشور روسیه و ترکیه صورت گرفته تا به سمت بهتر شدن حرکت کنیم که نتیجه این موضوع ظرف 3 ماه آینده مشخص می‌شود.

این موضوع را فرض و شرط برای تحقق سیاست‌ها قرار ندادیم ولی به موازات حرکت دیپلماسی فعال مشوق‌هایی ایجاد شده تا یک جهش بزرگی در اقتصاد کشور صورت گیرد.

نهاوندیان در خصوص مطالبات بخش خصوصی گفت: مهمترین و درخشانترین نقطه در سیاستگذاری نگاه کردن به اصلاح امور از منظر بخش خصوصی است، بطوریکه بیش از 60 درصد بخش خصوصی درد دل‌های خود را در اتاق ایران مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: دولت در زمینه بدهی‌ها از خودش شروع کرده، بطوریکه به بانکها و شرکتهای دولتی تحمیل کرده که بدهی خود را به بانک مرکزی پرداخت نمایند تا با این موضوع دست بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری بازتر شود و همچنین سیستم حسابداری دولتی شفافتر می‌شود.

 نهاوندیان درباره وضعیت فاینانس چین در پروژه‌های ایرانی گفت: خوشبختانه در گسترش روابطی که در دستور کار دو دولت است و سفر رئیس جمهور یکی از محورها همین بود، آنچه در گذشته بین دو کشور صحبت شده بود مربوط به گذشته بود اما الان در شرایط جدیدی قرار داریم.
 
رئیس دفتر رئیس جمهور عنوان کرد: طرفین ایرانی و چینی بر اینکه میزان فاینانس باید افزایش یابد، درحال رایزنی هستند؛ با نگاه به شرایط جدید و اینکه دیگر کشورها بیش از گذشته علاقه مند به حضور هستند در پروژه‌های ایران ورود کنند و یکی از راه‌های آن تامین فاینانس است این مقوله را دنبال می‌کنند.
 
وی در ادامه اظهار داشت: ایرانیان از دیرباز آغاز کاشت و پایان برداشت کشاورزی را جشن می گرفتند و جلسه امروز بی شباهت به آن نیست. جشن شکر برای به نتیجه رسیدن یک مرحله مهم در برگرداندن ثبات آرامش به اقتصاد کشور است. دولت تدبیر و امید برآمده از ملت تدبیر و امید است. باید با مردم تدبیر کرد. امید را باید با مردم زنده نگه داشت، باید با مردم برخاست و حرکت کرد و با مردم به قله پیروزی رسید.
 
نهاوندیان درباره بسته سیاستی دولت برای خروج از رکود گفت: در طراحی سیاست های خروج اقتصاد از رکود و آغاز فصل رونق تلاش بر این بوده است که از نظرات عالمان و عاملان اقتصاد استفاده شود، امروز جمع شده ایم که این سیاست ها را تبیین و کار آغاز شود اما بهره گیری از نقطه نظرات نخبگان، تازه آغاز شده است. این مجموعه باید مرتبا تکمیل شود و به جلو برود.
 
وی خاطرنشان کرد: در این با هم بودن عزم این است که با هم تدبیر کنیم با هم امید را بیافرینیم و با هم از اعتدال پاسداری کنیم، اینجا نمایندگان فعالان اقتصادی در کنار اندیشه ورزان اقتصادی کمک کنند تا با هم این فصل نو را آغاز کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: نهاوندیان ، همایش ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار